Ga naar inhoud
  • 0

Hulp gevraagd...bougies 2.0L AZM blok


3bg@togasa.nl

Vraag

Beste forumleden,

 

ik heb een vrij simpele vraag ;-)

zoals eerder voorgesteld heb ik een Passat uit 2001, 2.0L (AZM). De auto is een paar weken geleden langs dealer geweest voor de APK en daar zijn een aantal reparaties uitgekomen met een stevige rekening, wat mij er uiteindelijk toe heeft gebracht een aantal zaken zelf op te pakken. Zo heb ik o.a. luchtfilter e.d. vervangen en de remmen uit elkaar gehaald om ze weer gangbaar te maken.

Een ander puntje zijn de bougies. Ook die wil ik wisselen omdat ze er (volgens de onderhoudshistorie) ruim 60.000 km inzitten. Nu heb ik gisteren even gekeken en ik kan er niet direct bij omdat de brandstofleiding erboven op zit. Dus even gezocht en geprobeerd de connectors van de injectoren te halen om zo ruimte te creëren. Helaas wilde dat niet zo lekker lukken en eerlijk gezegd wilde / durfde ik niet harder te trekken aan de verbindingen of de injectoren.

 

Zojuist het hele techniekdeel van het forum (47 pag. ;-)) doorzocht of hier al een topic over bestaat... maar helaas niet kunnen vinden.

 

Ik ben dus op zoek naar aanwijzingen over wat en hoe te verwijderen om bij de bougies te komen.

Kan iemand mij op weg helpen?

 

Met vriendelijke groet,

Hans

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Vdub,

mijn blok ziet er anders uit. Het blok op de foto is de 2.0L 20V, Mijn blok is de 2.0L 8V.

In mijn geval zitten de bougies gezien vanaf de voorzijde aan de rechterzijde van het blok in tegenstelling tot het getoonde blok.

Bij de foto zitten de bougies aan de linkerzijde onder de bobines ;-)

....als ik het goed uitleg tenminste. Correct me if i'am wrong ;-)

 

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier zou je redelijkerwijze bij moeten kunnen komen, de VW stekkers werken op 1 manier, druk de stekker aan, dus in de richting van vast, druk dan het palletje achterover en trek de stekker eraf

Die plastic verbindingsbrug kan eraf als de stekkers los zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Vdub, even niets laten horen vanwege drukke werkzaamheden...Heb het van de week nog even tussendoor geprobeerd... maar kreeg ze niet zo snel los en om het te beschadigen het voor nu even laten liggen ;-).

Binnenkort heb ik tijd om er wat zorgvuldiger naar te kijken. Laat het weten als het is gelukt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het heeft helaas even geduurd i.v.m. andere zaken die de aandacht vroegen. Maar de bougies zitten er in. De stekkers van de inspuiting inderdaad even loshalen anders heb je net niet genoeg ruimte en zoals Vdub aangaf even aanduwen en palletje indrukken. Ze zitten per 2 aan elkaar dus even als setje loshalen ;-).

Verder inmiddels alles gedaan wat bij de beurt hoort zoals luchtfilter, interieurfilter e.d.

Setje velgen Borbet CA, met nieuwe banden, de remmen schoongemaakt en voorzien van nieuwe blokken.

De remmen bleken helemaal vast te zitten, zowel voor als achter. Dus glijpennen netjes gemaakt, rotzooi verwijderd van de klauwen en het bracket. Helaas ook nog geknutsel moeten herstellen van de bedrading van de radio, zekeringkast (verkeerde zekering en pootjes doorverbonden met een nietje) , verkeerde lampen in de achterlichtunits.

Nagenoeg alles werkt weer zoals het hoort met nog 2 restpuntjes, de verlichting van de ventilatieroosters en wat vocht in de auto als het regent. Dat laatste is wel een punt van zorg en daar moet ik dan de komende periode eens achteraan.

Mocht iemand suggesties hebben dan houd ik mij aanbevolen. Zal in ieder geval eens door het forum worstelen om te zien of er al iets over is geschreven.

 

Ben in ieder geval blij met de Passat en verbaasd over het effect van een set velgen met nieuwe banden en goed gebalanceerd. Dat is echt het verschil tussen met plezier rijden of liever niet ;-)

 

Dank voor het meedenken.

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden