Ga naar inhoud
  • 0

Phaeton/Touareg stuur in 3BG met mfsw?


stefan

Vraag

Zit wat rond te kijken naar een ander stuurtje, ik heb nu het standaard model 4-spaaks stuur met knoppen voor cruise control en radiobediening.

Nu zijn er een hoop leuke stuurtjes te koop, maar ik heb liever een model dat bij de comfortline past, zoals dus een mk1 Phaeton/Touareg stuur (vooral die met 'hout' trim, zoals in de rest van de auto).

Ik weet dat er meer knoppen op het P/T stuur zit dan op het Passat wiel, nu hoef ik dat niet per sé werkend te hebben (het on/off knopje links en het scroll knopje rechts) mocht het een enorme PITA zijn.

Geen idee hoe het zit met a. wel of niet passen op de stuurkolom en b. het al dan niet overeenkomen van sleepring/pinout/stekker, iemand die hier iets meer over weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als het mechanisch past zul je nog moeten uitzoeken of het stuur t juiste protocol heeft die kan communiceren met de stuurelektronica (Relais 452), welke onder het dashboard zit.

Dan is nog de vraag of de elektronica de extra functies ondersteunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm, gewoon uitproberen dus, jammer dat ik er niet even een heb liggen... neem aan dat er hier niet iemand is die het geprobeerd heeft?

De extra functies vallen wel mee, ik heb links cruise control (set/-, resume/+, cancel) en rechts audio (volume hoger lager en track (of frequentie) hoger lager).

P/T stuur heeft links dan nog de aan/uit knop voor de cruise control, die ik al aan de stuurkolom heb, en ik weet niet wat dat scrollwiel op het P/T stuur doet, zo te zien zitten daar ook knoppen boven en onder voor track/freq op/neer.

Ik heb geen rns, ik neem aan dat het scrollwiel misschien te maken heeft met scrollen in een lijstje (bijv. tracks/opgeslagen radiozenders) en dus lijkt me de werking er van niet noodzakelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden