Ga naar inhoud
  • 0

Android phone op Discover Pro in Passat


R BB

Vraag

Ben sinds een maand in het bezit van een nieuwe Passat Variant met Discover Pro en wat andere leuke toeters en bellen.

De gehele auto werkt als een ti.t en ben er erg blij mee.

 

Ik heb alleen één issue waar ik niet uit kom. Dat heeft betrekking op het handsfree bellen via bluetooth in combinatie met de Discover Pro.

Ik heb een Sony Xperia Z1 Compact die gewoon voldoet aan de specs van handsfree bellen en deze werkte voor het bellen in combinatie met de RNS310 in mijn Touran uitstekend.

Als ik in de Passat  bel of gebeld wordt gaat alles goed in 20% van de gevallen en als ik stil sta.

 

Echter bij de overige gesprekken gaat het fout met onderstaande verschijnselen:

- de andere partij hoort delen van het gesprek niet. Zeer vaak vallen 1 of 2 seconden van mijn stem weg. Dit lijkt op het schakelen tussen microfoon en speaker.

- de andere partij hoort zichzelf met een echo terug en hoort mij in het geheel niet.

- de Discover Pro verbreekt heel vaak de verbinding met de telefoon, en start de verbinding weer terwijl het gesprek doorloopt. Op het scherm lijkt het gesprek opnieuw te starten (verbinding beeindigen en weer starten) terwijl de gesprekstijd op mijn telefoon minutenlang gewoon doorloopt.

 

- opvallend is dat ik de ander partij continue wel duidelijk kan horen en ik totaal geen last heb van deze punten.

- een Samsung telefoon heb ik kort kunnen testen, deze lijkt goed te gaan maar dat kan binnen de marge van die 20% zijn.

- de auto heeft al de nieuwste versie van de software.

 

Vraag:

Klinkt dit bij iemand bekend in de oren en wat zou de oorzaak en/of de oplossing kunnen zijn.

 

Bedankt alvast

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hier ook dat het geluid bij de andere persoon af en toe lijkt weg te vallen.

 

Ben al aan het testen of het ligt aan de locatie waar de telefoon geplaatst is( onder de radio vs in de bekerhouders).

 

Daarnaast de ruisonderdrukking op mijn gsm (samsung) uitgezet.. wellicht dat dat invloed heeft..

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn probleem met de telefoonverbinding komt exact overeen met hetgeen door R BB is beschreven. Bij mij gaat het om een Huawei G620 telefoon. Deze werkte uitstekend op mijn vorige Passat, maar de (dure) Discover Pro laat hier een behoorlijke steek vallen. Ik ben overigens bijzonder tevreden over mijn nieuwe Passat. De klacht is bij VW in behandeling. Ik hoop dat dit spoedig wordt opgelost en dat VW niet de stelling hanteert: telefoon is niet compatibel en derhalve niet ons probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

RM deze klacht is dus bekend bij PON of bij lokale dealer?

 

Zojuist nog wat testjes uitgevoerd.

Bij mijn telefoon (Galaxy A5) blijft het haperen.

Met iphone 5s van mijn vrouw geen hapering. Wel lijkt de discover pro over de zeik te gaan springt telkens over naar gesprek wordt beeindigd en opent dan als het ware een nieuw scherm dat dan binnen de kortste keren hetzelfde aangeeft.. lijkt mij toch iets niet lekker te zitten in de bluetooth software van vw..

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo K0enH,

 

De hapering die je beschrijft komt overeen met punt drie van mijn opsomming. Dit heeft te maken met de bluetoothverbinding tussen de Discover Pro en de telefoon.

Om wat voor reden dan ook lijkt de DP te denken dat de belverbinding verbroken wordt, en geeft aan 'verbinding beëindigen' om daarna meteen toch weer verbinding te hebben in het gesprek. Het daadwerkelijke gesprek wordt niet onderbroken (we kunnen blijven praten) en de tijd op de telefoon blijft dorolopen, terwijl de DP telkens opnieuw begint te tellen.

Het is dus daadwerkelijk een instabiele bluetoothverbinding voor HFP (handsfree protocol) met de DP.

Ik stream ook veel audio via bluetooth en die blijft wel in orde, dat gaat via een ander bluetooth protocol.

 

Ondertussen heb ik ook een Samsung A5 en een Sony Xperia S getest (in mijn eerste post had ik een Samsung Note) met hetzelfde resultaat. Een Samsung S6 gaat dan weer wel goed.

Op een duits forum kom ik het probleem bij  HTC en Huawei tegen.

 

*************

Ondertussen heb ik wel een duosium aangeschaft en de tweede sim in een oude telefoon gedaan die altijd in de auto ligt voor het bellen.

Mijn eigen Xperia Z1 compact gebruik ik juist niet voor het bellen (dat kun je kiezen op de telefoon en op de DP), maar wel voor audio en als wifi hotspot voor carnet en dergelijke.

 

Zoals ik het nu heb kunnen uitproberen werkt dat wel, maar is het behoorlijk suf om twee telefoons nodig te hebben.

 

Er loopt wel een vraag bij de dealer of de comfort voorbereiding omgezet kan worden naar een premium voorbereiding. Ik wacht op antwoord...................

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja ronduit belachelijk toch gewoon.

Vanmiddag bij de dealer geweest.

Konden geen storing vinden..

 

Word maar gewoon gezegd dat als de telefoon niet op de lijst met vrijgegeven toestellen hebt dat ze dan "niets" voor je kunnen doen.

In elk geval is er een DIS melding aangemaakt.

En heb de dealer aangegeven dat mocht ik een toestel aanschaffen dat wel op de lijst staat, en ik daar hetzelfde euvel mee heb ik hun de rekening stuur voor de nieuwe telefoon.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog even een update.. vandaag verschillende gesprekken gevoerd zonder haperen... wat is er veranderd: de uitstromingen van de airco(boven de navi) omlaag gericht... zou dan toch de airco (lucht verplaatsing) invloed hebben op de microfoon??

 

Nog maar paar dagen aankijken of het probleem op deze manier idd minder is..

 

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het bellen met duosim klopt niet helemaal.

Twee telefoons tegelijkertijd aan werkt niet lekker. Ik moet elke keer als ik uit stap even bellen met mijn eigen telefoon om hem actief te maken.

Als deze dan een keer de verbinding met de telefoonmasten verliest, wordt de verkeerde actief.
Eigenlijk moet ik deze laatste dan elke keer uitzetten (zoals je eigenlijk de auto uit zet als je premium hebt).
Erg vervelend aan het worden.

De dealer meldde wel dat een ombouw van Comfort naar Premium voorbereiding achteraf niet kan zonder de gehele telefoonmodule te vervangen.
Dus tip: bestel premium voor 60 euro.
Hij verwachtte zelf ook niet zo veel van Pon. Wachten op een update voorlopig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

Ik herken alle problemen met de discover pro en mijn Motorola Moto G (Android), met de toevoeging dat ik de andere persoon een aantal seconden niet kan horen. A2DP uitzetten op de discover pro leek even te helpen (kan toeval zijn) maar na een paar dagen kwamen de problemen terug.

 

Iemand al een oplossing kunnen vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hi Lourens,

 

sinds dat ik een sony experia z3 compact gebruik heb ik hier geen last meer van gehad.

wel heb ik een afspraak staan bij de garage voor een aantal software updates...

bij het laten monteren van de winterbanden kwam als melding naar boven (na invoeren kenteken) dat er een aantal software updates geinstalleerd moeten worden welke voornamelijk voor de discover pro bedoeld zijn.

De garage kon me niet vertellen wat de inhoud van deze updates was....

Wanneer ik de updates heb ga ik weer testen met mijn samsung galaxy A5.. en wellicht krijgen we nu toch ook android car en google carplay beschikbaar na een software update..

 

in elk geval is mijn tip om te checken of je telefoon op de duitse site terug te vinden is als compatible apparaat..

nederlandse site is bedroevend aangezien ze daar de discover pro niet eens kennen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo vriendjes en vriendinnetjes,

 

Vandaag bericht gehad van de monteur van de dealer in Breda. Deze had gisteren een update voor de Discover Pro ontvangen, waarbij met name problemen met de telefoon zouden zijn aangepakt.

 

En potverdorie, deze update heeft mijn probleem met het handsfree bellen opgelost!! :grin:

 

Tot nu toe heb ik een tiental keren getest, zowel stilstaand als rijdend, en geen enkele keer meer uitval van het gesprek gehad.

Fingers crossed dat het goed blijft gaan, maar ik heb echt goede hoop.

 

Bijkomend voordeel: het lezen en versturen van SMS-berichten kan nu ook handfree via de Discover Pro. Dat werkt ook leuk. :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan iemand mij helpen? Ik kan mijn contacten vanuit mijn Samsung S5 niet importeren in de Discover Pro. Ik krijg na enkele minuten de melding: kan contacten niet importeren of geen contacten beschikbaar.

 

Handsfree werkt gewoon, evenals SMS lezen in het display.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden