Ga naar inhoud
  • 0

Nexen SU1


Fopperr

Vraag

Vanwege aanlopen van mijn Vredesteins Ultrac Vorti 235 35 19" heb ik gekozen om smallere banden te monteren om het aanlopen te stoppen.

 

Heb de mogelijkheden naast elkaar gelegd enuiteindeljjk op de Nexen SU1 uitgekomen en moet écht zeggen dat deze band mij erg meevalt.

Het afrolgeluid is gelijk aan de Vorti's, grip met droog wegdek is zeer goed. Écht nat wegdek moet ik nog testen maar op dit moment zou ik hem aan een ieder kunnen aanbevelen.

 

Ook op hogere snelheid (210) gedraagt de band zich prima. Ook hard remmen levert niks raars op.

 

Ik zal proberen mijn ervaring even te ventileren aangezien het kiezen van banden een eeuwige discussie blijft

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vanavond met nat wegdek de banden aan de tand gevoeld.

 

De banden blijven mij ontzettend meevallen! Heb zelfs het gevoel dat iets meer grip hebben dan de Vorti's maar kan dit natuurlijk niet hard maken.

 

Veel grip bij accelereren/hard remmen en in de bochten. Verbruik lijkt iets hoger maar moet dat toch op de lange termijn bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na een paar dagen rondrijden op de SU1's word ik alleen maar enthousiaster over deze banden.

 

Vanavond veel water op de autobaan. Ik had destijds wat test gelezen waarin gesproken werd dat aquaplaning bij deze band wat gevoeliger is.

 

Aquaplaning is minder dan bij de 235 35 19" Vredesteins. Ik vermoed dat de 1cm smallere SU1 een voordeel heeft aan de smallere breedte maar ook met veel water op de weg blijft de band goed presteren, tot nu toe beter dan de vredestein banden.

 

Tot zover dit nieuws!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels 5000km gereden met de banden en blijf bij mijn eerdere bevindingen.

 

Prima grip bij zowel nat als droog weer. Doet op geen enkel vlak onder voor eerder gebruikte banden behalve dat hij bij het nemen van een scherpe of lange bocht wat meer geluid maakt (maar hej, rij een Paszat, die kunnen dat toch al niet écht hard). Slijtage kan ik nog niks over zegen.. Verbruik is iets lager maar zijn 225 ipv 235 dus dat zou normaal moeten zijn..

 

Volgende keer mogen het van mij wederom de nexen Su1 worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden