Ga naar inhoud

Volkswagen Passat 2.8 V6 uit 2000 aanschaffen of niet...


patrieske33

Aanbevolen berichten

Helleu....

 

Daar ben ik weer.

Omdat ik mijn Variant 1.8 20v uit 1998 nu echt beu begin te raken en de deur uit gaat, ben ik aan het kijken voor wat ander leuk "speelgoed"

 

Probeer me te verdiepen in bovengenoemde type.

 

Iemand nog tips waar ik op moet letten bij de aanschaf van dit type?

Zijn er bekende gebreken bij deze motoren?

 

Please let me know...

 

Gr. Patries

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste jaren van de 150 kW V6 (AYL) heeft een distributieketting(set) die tussen de 120d en 150d km hoogstwaarschijnlijk wel vervangen dient te worden. VW dealer wil dan doorgaans ook de distributiegroep vervangen (distributiekast + nokkenasverstellers) en dan wordt het kostenplaatje hoog; qua materiaal wist de dealer mij een prijskaartje van € 2200 te beloven en qua arbeid op de Sharan kwam daar nog eens € 1600 bovenop.

 

Een 'normale' kettingrevisie (als de distributiegroep nog goed is) bestaat uit de twee kettingen, alle tandwielen (zijn bij de AYL slijtagegevoelig) en de geleiders/spanners. Daarnaast staat dit blok erom bekend wel een slokje benzine te lusten. In mijn Sharan deed deze om en nabij de 1 op 7,5 (1 op 6,5 met LPG).

 

Hier mijn topic over de kettingrevisie op het forum van de VR6 club.

aangepast door ®win
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden