Ga naar inhoud
  • 0

Schokkerig rijden , Esp , LMM


phearell

Vraag

Hallo allemaal ,

 

Na mijn aankoop (vwpasst 1.9 tdi 2002 148000 km) heb ik volgende problemen gehad die nog niet helemaal verholpen zijn.

 

Schokkerig/inhoudend rijden

Bij hogen snelheid in 1 keer in esp programma gaan

Cruise control functioneerde niet.

 

Vervolgens auto uitgelezen ... geen storingen aanwezig

 

LMM vervolgens vervangen ... rijd minder schokkerig maar nog niet optimaal , cruise controle werkt weer.

 

Tijdens lange rit (vakantie) na 300 km (160 km/h) hevig schokken gas terug en alles was weer normaal. Dit is onderweg 3 keer gebeurd .....

 

Wie o wie weet eventueel waaraan dit zou kunnen liggen ...

 

Vriendelijke Groet ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vreemd dat je geen storingsmelding hebt dat had hij waarschijnlijk wel moeten aangeven vandaar dat daarom de CC niet werkte. Bij een storing gaat hij in noodloop programma en werkt de CC niet.Wat betreft de ESP wat aanschiet gaan de ABS en ESP op je instrumenten paneel branden? Het kan zijn dat of de toerental sensor stuk is of remlichtschakelaar,ik had soort gelijk probleem. Toerental sensor stuk en kort daarna ging de ESP en ABS lamp branden schijn volgens de monteur die het verholpen heeft met elkaar in verbinding te staan. Hoop dat je er wat aan hebt.

 

Grtz. Den

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ow.. ehm.. de aansturingskabel naar de PD injectoren.. die ligt nl in het blok in de olie en die geeft vroeg of laat ook storingen..

 

Dat zou het kunnen zijn maar dan nog vreemd dat je geen storings en/of foutmelding krijgt zowel op instrumenten paneel of bij het uitlezen moet dit naar voren komen volgens mijn.

 

Grtz. Den

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Door een verkeerd aangesloten fietsendrager, gingen mijn remlichten continue branden bij het aan doen van het dimlicht. Hierdoor kreeg ik een motorstoringsmelding, en tevens geen ESP en cruise control meer. De stekker daarna verwijderd en alles was weer klaar. Dus misschien iets in het electrische circuit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

laat dan toch eens kijken naar die kabel.. zeker omdat het (schokken)zo frequent voorkomt.. die 'paar' euro voor de kabel zal het em wl niet doen.. vervangen dus en kijken of het probleem weg is.. zo niet heb je van die kabel iig in je looptijd geen last meer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na de kabelboom te hebben vervangen , was het probleem nog steeds een beetje aanwezig . Na een paar maanden begon mijn rechtervoorwiel pipend geluid te maken vooral in bochten. De homokineet is vervangen en raad eens ... de auto rijd weer als nieuw ..... dus achteraf kabelboom en homokineet was het probleem .....

 

Wou het toch even laten weten ivm andere mensen met hetzelfde probleem

 

Groeten Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vorige maand is ook mijn kabelboom vervangen die de popverstuivers aanstuurd, bij de dealer hebben ze wel de storing kunnen uitlezen " de tekst was iets van " elektrische storing in cilinder 4 popverstuiver". het probleem ontstond onderweg naar een lang weekend in Barneveld de auto ( passat 96 kw tdi 2002 ) begon hevig te stotteren, vervolgens heb ik de auto aan de kan gezet en het mobiliteits nummer gebeld, 20 min later werd ik terug gebeld door PON, geloof maar niet dat ze naar je toe komen rijden ik werd verzocht om naar PON in AMERSFOORT te karren, daar aangekomen wisten ze direct wat het probleem was " de kabelboom naar de pomverstuivers zat een elektrische storing in ( bekend probleem), het was 17.00 uur zaterdag middag monteurs gingen het weekend in en wilden het probleem niet verhelpen omdat het wel 2 uur kon duren voor ze dit konden fixen, ik kon er mee door blijven rijden werd mij verteld, wetende dat ik in Appingedam woon reed ik met kromme tenen achter het stuur terug naar het hoge noorden, lang leve de mobiliteits service, de auto had net een grote beurt gehad bij de erkende vw dealer, 1 ding weet ik wel, om de mobiliteits service van vw hoef je echt niet veel te verwachten.

 

Maandag ben ik naar mijn dealer gereden in Delfzijl en die heeft netjes de kabel boom binnen een half uur vervangen, kosten 150 euro.

 

Hier nog even de tekst die het mobiliteitsgarantie weergeeft en hoe goed ze het met je voor hebben als je onderweg problemen krijgt met je vweetje.

 

Mobiliteitsgarantie

 

De Mobiliteitsgarantie weerspiegelt het vertrouwen dat wij hebben in de betrouwbaarheid van onze wagens en van de kwaliteit van de service die verleend wordt door de Volkswagen Service Partners.

 

Onbeperkt in tijd en kilometer, blijft zij geldig gedurende de volledige levensduur van de wagen.

 

Zij heeft tot doel de nadelige gevolgen te beperken die kunnen voortvloeien uit een plotse panne die de immobilisatie van het voertuig tot gevolg heeft.

 

De volgende kosten worden gedekt door de Mobiliteitsgarantie :

 

 

de depannage van de wagen 24u op 24 en 7 dagen op 7

indien nodig het afslepen naar de dichtstbijzijnde Volkswagen Service Partner

indien de herstelling niet binnen de 3 uren kan gebeuren, de terugbetaling van de kosten voor een vervangwagen gedurende max. 3 dagen

of, als alternatief voor de vervangwagen, de hotelkosten voor 1 nacht (ontbijt inbegrepen), voor alle inzittenden van de wagen.

de kosten voor taxi, trein of bus voor een max. van 77 €.

De terugbetaling van deze kosten gebeurt door de Volkswagen Service Partner die het laatste onderhoud heeft uitgevoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zij heeft tot doel de nadelige gevolgen te beperken die kunnen voortvloeien uit een plotse panne die de immobilisatie van het voertuig tot gevolg heeft.

 

Jouw auto reed nog.. dus een klein beetje gelijk hadden ze.. persoonlijk/zakelijk gezien zou ik het klusje even fixen voor het goede vertrouwen iig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden