phearell Geplaatst 26 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 26 juli, 2007 Hallo allemaal , Na mijn aankoop (vwpasst 1.9 tdi 2002 148000 km) heb ik volgende problemen gehad die nog niet helemaal verholpen zijn. Schokkerig/inhoudend rijden Bij hogen snelheid in 1 keer in esp programma gaan Cruise control functioneerde niet. Vervolgens auto uitgelezen ... geen storingen aanwezig LMM vervolgens vervangen ... rijd minder schokkerig maar nog niet optimaal , cruise controle werkt weer. Tijdens lange rit (vakantie) na 300 km (160 km/h) hevig schokken gas terug en alles was weer normaal. Dit is onderweg 3 keer gebeurd ..... Wie o wie weet eventueel waaraan dit zou kunnen liggen ... Vriendelijke Groet .... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Den en Bren Geplaatst 26 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 26 juli, 2007 Vreemd dat je geen storingsmelding hebt dat had hij waarschijnlijk wel moeten aangeven vandaar dat daarom de CC niet werkte. Bij een storing gaat hij in noodloop programma en werkt de CC niet.Wat betreft de ESP wat aanschiet gaan de ABS en ESP op je instrumenten paneel branden? Het kan zijn dat of de toerental sensor stuk is of remlichtschakelaar,ik had soort gelijk probleem. Toerental sensor stuk en kort daarna ging de ESP en ABS lamp branden schijn volgens de monteur die het verholpen heeft met elkaar in verbinding te staan. Hoop dat je er wat aan hebt. Grtz. Den Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 26 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 26 juli, 2007 kijk eens naar je remlichten en of remlichtschakelaar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 phearell Geplaatst 26 juli, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 juli, 2007 Voor mij nu het belangrijkste te weten wat dat hevige schokken is , hij schokt 3 a 4 keer en dan laat ik de gas los en rij iets langzamer door , dan duurt het weer een half uur of een uur en dan schokt ie weer ..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 26 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 26 juli, 2007 ow.. ehm.. de aansturingskabel naar de PD injectoren.. die ligt nl in het blok in de olie en die geeft vroeg of laat ook storingen.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Den en Bren Geplaatst 26 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 26 juli, 2007 ow.. ehm.. de aansturingskabel naar de PD injectoren.. die ligt nl in het blok in de olie en die geeft vroeg of laat ook storingen.. Dat zou het kunnen zijn maar dan nog vreemd dat je geen storings en/of foutmelding krijgt zowel op instrumenten paneel of bij het uitlezen moet dit naar voren komen volgens mijn. Grtz. Den Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 phearell Geplaatst 26 juli, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 juli, 2007 Aansturingskabels = kabelboom ??? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Den en Bren Geplaatst 26 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 26 juli, 2007 Nee is een aparte kabel(boom) voor het aansturen van de pompverstuivers.Deze is gewoon los te bestellen en kost rond de 6 tientjes bij de dealer.Is wel een euvel wat vaker voorkomt bij de PD motoren. Grtz. Den Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mboomsma Geplaatst 29 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 29 juli, 2007 Door een verkeerd aangesloten fietsendrager, gingen mijn remlichten continue branden bij het aan doen van het dimlicht. Hierdoor kreeg ik een motorstoringsmelding, en tevens geen ESP en cruise control meer. De stekker daarna verwijderd en alles was weer klaar. Dus misschien iets in het electrische circuit? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 phearell Geplaatst 29 juli, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 juli, 2007 Zoals vandaag ook , ik rij vanuit vakantie plek , en na ong. 130 km in 1 keer een hapering in snelheid (schokken noem het maar zo) gas terug en het is weer goed , esp heb ik geen last meer van en cc doet het ook weer .... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 29 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 29 juli, 2007 laat dan toch eens kijken naar die kabel.. zeker omdat het (schokken)zo frequent voorkomt.. die 'paar' euro voor de kabel zal het em wl niet doen.. vervangen dus en kijken of het probleem weg is.. zo niet heb je van die kabel iig in je looptijd geen last meer.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 phearell Geplaatst 31 juli, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2007 Iemand er ervaring mee dat tijdens het uitlezen geen storingen zijn maar door het vervangen van de kabelboom de storing wel opgelost is = > maar waarom ziet hij dat niet als een storing ?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 phearell Geplaatst 23 december, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2007 Na de kabelboom te hebben vervangen , was het probleem nog steeds een beetje aanwezig . Na een paar maanden begon mijn rechtervoorwiel pipend geluid te maken vooral in bochten. De homokineet is vervangen en raad eens ... de auto rijd weer als nieuw ..... dus achteraf kabelboom en homokineet was het probleem ..... Wou het toch even laten weten ivm andere mensen met hetzelfde probleem Groeten Willem Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Anonymous Geplaatst 23 december, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2007 ben blij voor je dat je eindelijk van al dat gedoe af ben,,, geniet ervan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nieger Geplaatst 4 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2008 Vorige maand is ook mijn kabelboom vervangen die de popverstuivers aanstuurd, bij de dealer hebben ze wel de storing kunnen uitlezen " de tekst was iets van " elektrische storing in cilinder 4 popverstuiver". het probleem ontstond onderweg naar een lang weekend in Barneveld de auto ( passat 96 kw tdi 2002 ) begon hevig te stotteren, vervolgens heb ik de auto aan de kan gezet en het mobiliteits nummer gebeld, 20 min later werd ik terug gebeld door PON, geloof maar niet dat ze naar je toe komen rijden ik werd verzocht om naar PON in AMERSFOORT te karren, daar aangekomen wisten ze direct wat het probleem was " de kabelboom naar de pomverstuivers zat een elektrische storing in ( bekend probleem), het was 17.00 uur zaterdag middag monteurs gingen het weekend in en wilden het probleem niet verhelpen omdat het wel 2 uur kon duren voor ze dit konden fixen, ik kon er mee door blijven rijden werd mij verteld, wetende dat ik in Appingedam woon reed ik met kromme tenen achter het stuur terug naar het hoge noorden, lang leve de mobiliteits service, de auto had net een grote beurt gehad bij de erkende vw dealer, 1 ding weet ik wel, om de mobiliteits service van vw hoef je echt niet veel te verwachten. Maandag ben ik naar mijn dealer gereden in Delfzijl en die heeft netjes de kabel boom binnen een half uur vervangen, kosten 150 euro. Hier nog even de tekst die het mobiliteitsgarantie weergeeft en hoe goed ze het met je voor hebben als je onderweg problemen krijgt met je vweetje. Mobiliteitsgarantie De Mobiliteitsgarantie weerspiegelt het vertrouwen dat wij hebben in de betrouwbaarheid van onze wagens en van de kwaliteit van de service die verleend wordt door de Volkswagen Service Partners. Onbeperkt in tijd en kilometer, blijft zij geldig gedurende de volledige levensduur van de wagen. Zij heeft tot doel de nadelige gevolgen te beperken die kunnen voortvloeien uit een plotse panne die de immobilisatie van het voertuig tot gevolg heeft. De volgende kosten worden gedekt door de Mobiliteitsgarantie : de depannage van de wagen 24u op 24 en 7 dagen op 7 indien nodig het afslepen naar de dichtstbijzijnde Volkswagen Service Partner indien de herstelling niet binnen de 3 uren kan gebeuren, de terugbetaling van de kosten voor een vervangwagen gedurende max. 3 dagen of, als alternatief voor de vervangwagen, de hotelkosten voor 1 nacht (ontbijt inbegrepen), voor alle inzittenden van de wagen. de kosten voor taxi, trein of bus voor een max. van 77 €. De terugbetaling van deze kosten gebeurt door de Volkswagen Service Partner die het laatste onderhoud heeft uitgevoerd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Groovejunk Geplaatst 4 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2008 Volgende keer ook even vragen of ze zin hebben om te zoenen.... Als je dan toch genaaid wordt he?.. dan ook maar tongen. Lutsers bij sommige garages. -1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 4 april, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2008 Zij heeft tot doel de nadelige gevolgen te beperken die kunnen voortvloeien uit een plotse panne die de immobilisatie van het voertuig tot gevolg heeft. Jouw auto reed nog.. dus een klein beetje gelijk hadden ze.. persoonlijk/zakelijk gezien zou ik het klusje even fixen voor het goede vertrouwen iig.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
phearell
Hallo allemaal ,
Na mijn aankoop (vwpasst 1.9 tdi 2002 148000 km) heb ik volgende problemen gehad die nog niet helemaal verholpen zijn.
Schokkerig/inhoudend rijden
Bij hogen snelheid in 1 keer in esp programma gaan
Cruise control functioneerde niet.
Vervolgens auto uitgelezen ... geen storingen aanwezig
LMM vervolgens vervangen ... rijd minder schokkerig maar nog niet optimaal , cruise controle werkt weer.
Tijdens lange rit (vakantie) na 300 km (160 km/h) hevig schokken gas terug en alles was weer normaal. Dit is onderweg 3 keer gebeurd .....
Wie o wie weet eventueel waaraan dit zou kunnen liggen ...
Vriendelijke Groet ....
Link naar reactie
Delen op andere sites
16 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten