Ga naar inhoud
  • 0

Wielbouten - Hoe diep zijn die gaten...?


rdol

Vraag

Ik wilde vandaag mijn 2e hands aluminium velgen (RIAL KBA 47020) monteren maar kwam erachter dat mijn originele bolkonische wielbouten (27/28 mm) te kort zijn.

 

Met mijn hand kan ik niet ontdekken of er in deze velgen bolkonische of konische wielbouten moeten. Dit ben ik bij een leverancier aan het navragen. Nu lees ik overal dat ik geen  bolkonische moeren in konische gaten moet draaien (en andersom). Kortom ik moet wellicht andere moeren kopen.

 

Kanonne !  wat zijn die dingen duur. Dat is balen.

 

Nou wil ik niet de verkeerde bestellen dus ben geneigd om ze 35 of 40 lang te kopen. Hoe diep zijn echter de gaten waar ze in komen. Komt dat secuur.....?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bestellen via Ebay.de, Heb dat ook een tijd terug gedaan, was geloof ik €30 kwijt voor 20 bouten. Moet er wel bij zeggen dat ik in de buurt van de duitse grens woon en daar kennissen

heb wonen waar ik het kan laten aankomen zodat ik geen verzendkosten heb

 

Heb ze hier bested

 

.http://www.ebay.de/itm/8-10-16-20-SCHWARZ-Radschrauben-Radbolzen-Kegelbund-Kegel-M14x1-5-versch-Langen-/201030816494?pt=DE_Haus_Garten_Heimwerker_Eisenwaren&var=&hash=item2ece5ed2ee

aangepast door stanis40
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weer wat geleerd..... $#$#!!#@@..... bolkonische bouten willen niet helemaal "zakken" in een boutgat met een konische voering. Bestel dus niet te gauw langere bouten als je maar iets te kort komt (zoals ik :blink2: ). Weggegooid geld dus.

 

De door mij 0,5 cm gekochte langere Konische bouten, zakten ook nog eens dieper in de voering en daardoor waren ze dus weer te lang... althans bij de voorwielen. Bij de achterwielen had ik geen last.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden