Ga naar inhoud
  • 0

Ervaringen 19" banden gevraagd


Retort308

Vraag

Hoi allemaal,

 

Met de zoekknop kwam ik er niet uit, dus dan maar een gerichte vraag gesteld.

Ik heb 19" wielen aangeschaft, en nu zoek ik daar banden voor.

Mijn eisen zijn simpel:

-er komt sporadisch een ponytrailer achter te hangen dus lijkt mij een loadindex van 92 of 94 wel belangrijk,

-velgrandbescherming,

-"snelle bochten proof"., Als er een leuke bocht komt wil ik daar graag vol gas doorheen.(wie niet) Ik ben ex-motorrijder en vind een goede bandenkeuze van levensbelang, het is het enige contact met de weg.

Gekeken naar Pilot Michelin super sport, de Goodyear Eagle F1, Bridgestone Potenza, en de Conti Sportcontact om maar eens wat te noemen.

met Pirelli heb ik slechte ervaringen, maar nu mijn vraag:

Wie kan mij met mijn rijstijl iets aanbevelen?

thnx

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Deze lijken mij wel iets, maar is dan die loadindex niet te krap?

http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin/r ... p=D-116088

Hoi allemaal,

 

Met de zoekknop kwam ik er niet uit, dus dan maar een gerichte vraag gesteld.

Ik heb 19" wielen aangeschaft, en nu zoek ik daar banden voor.

Mijn eisen zijn simpel:

-er komt sporadisch een ponytrailer achter te hangen dus lijkt mij een loadindex van 92 of 94 wel belangrijk,

-velgrandbescherming,

-"snelle bochten proof"., Als er een leuke bocht komt wil ik daar graag vol gas doorheen.(wie niet) Ik ben ex-motorrijder en vind een goede bandenkeuze van levensbelang, het is het enige contact met de weg.

Gekeken naar Pilot Michelin super sport, de Goodyear Eagle F1, Bridgestone Potenza, en de Conti Sportcontact om maar eens wat te noemen.

met Pirelli heb ik slechte ervaringen, maar nu mijn vraag:

Wie kan mij met mijn rijstijl iets aanbevelen?

thnx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Rij al weer een tijdje op de Nokian Z-Line rond, niet zo bekend in NL maar een aanrader!

 

Waarom is dit een aanrader? Vind je dit dan een topmerk?

 

Dit is zeker een A-merk mocht je denken van niet, en ik vindt ze uitstekend sturen.

Mischien niet zo bekend maar hier in scandinavie een begrip, zeker de winterbanden.

De laatste jaren hebben ze met zomerbanden ook flink aan de weg getimmerd, letterlijk.

Afgelopen zomer 5000 vakantie kilometers gereden waarvan veel op de snelweg, die hebben we hier namelijk niet.

Bij hoge snelheden en een volgeladen auto heerlijk stabiel en strak sturend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden