Ga naar inhoud
  • 0

na wat veranderingen met vag.com een rare storing


patrick.d

Vraag

een paar weken heeft mark voor mij de instapverlichting aangezet en dagrij verlichting van de mistlampen gemaakt en de binneste ring van de achterlichten uitgezet bij normaal licht.

nu is het zo dat als ik de lichtschakelaar van auto afhaal en op de eerste stand zet dus stadslichten met de handrem er op werkt alles maar als de handrem eraf gaat dan gaan de stadslichten uit en de dashboard verlichting ook en de mistlampen gaan dan op dagrijverlichting.

dit is natuurlijk niet de bedoeling de dagrijverlichting moet alleen branden in de 0 stand of op de auto stand als de lampen uit zijn dit doet de auto wel goed.

alleen heb ik dus geen stadslichten meer.

weet iemand hoe dit komt en wat we moeten veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij veranderingen toevallig geen oude Long codes genoteerd.

Ik zelf heb een log van de auto op de computer staan, waar alle codes op staan.

Mocht ik iets verkeerd aanvinken dan kan ik altijd terug met mijn oude code

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij het voeren van dagrijlicht mag je geen stadslicht meer voeren. Aangezien je mistlicht nu dagrij is mag je geen ander stadslicht meer voeren. En de beschrijving van de werking lijkt hetzelfde of bij mij nu. Enkel heb ik de S6 dagrij erin met als verschill dat deze een gedimde positie heeft. Ivm uitgaan van de verlichting wanneer de handrem erop gaat kan je uitzetten. Ook het uitcoderen van het origineel stadslicht kan je teniet doen. Je hebt dit waarschijlijk werkende via een 3C8 boordnet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is er bij jullie met de mistlichten ook een gedimde toestand ?

 

Bij mij is het zo dat in de stand stadslicht het dagrijlicht brand. Maar dan in gedimde toestand. Mogelijks staan de dimwaardes niet goed ingesteld. Kan je eens een log van het boordnet posten met de codering die je er nu in hebt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lichtschakelaar op 0, handrem aan = niks brand

Lichtschakelaar op 0, handrem af = dagrij op 100%

 

Lichtschakelaar op auto, voldoende klaar = dimlichten uit/dagrij op 100%

Lichtschakelaar op auto, donker = dimlichten aan/dagrij op 30%

 

Lichtschakelaar op stadlicht = dagrij op 30%

 

Lichtschakelaar op dimlicht = dimlicht aan en dagrij op 30%

 

Contact af en knipperhendel links of rechts = dagrij op 30% links of rechts

 

Dagrij moet je in de tekst bij u vertalen naar mistlicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden