Mitchell-h Geplaatst 21 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2007 Klopt het dat de banden verkeerd gaan afslijten als je grotere wielen heb dan standaard? Volgens mij is het onzin, maar bij de garage zeiden ze (IVM verkeerd afgesleten banden en goeie uitlijning): 'Het komt door de wielen, een auto is gemaakt voor ze standaard wielen en niet voor race velgen'. Is toch onzin? Zolang de wielomtrek het zelfde blijft zou het toch niet mogen uitmaken? De band is rechts (komt van RV) verkeerd afgesleten, de linkerkant daarin tegen is nog goed. Achter is het zelfde, maar minder erg (net zoals dat LV links meer afgesleten is dan de rechter kant van het band) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 21 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2007 das onzin.. ik rijd veel km's per jaar en de 19" wielen slijten niet anders dan met bijv de winterbanden.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mitchell-h Geplaatst 21 juli, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2007 Waar zou het dan aan kunnen liggen? Normaal is het niet... Ik heb al is eerder een Passat gehad in de werkplaats waarbij ze er ook niet achter konden komen wat nou eigenlijk het probleem was, zijn banden waren ook verkeerd afgesleten. We hebben laatst schade gehad, en hij is daarna uitgelijnt (zeggen ze, ook al en ik de truckjes om het rapport op groen te krijgen zonder dat hij uitgelijnt word)... Daarvoor, en bij de vorige set banden hebben we het niet gehad... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 21 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2007 tja.. het is erg moeilijk te zeggen waar het precies aan ligt, je zou eens moeten kijken of het niet aan de 4-motion aandrijving ligt, het kan nl zijn dat de 4motion op dat wiel de aandrijfkrachten verkeerd neer zet. Ook is het verstandig om in dit geval vaker de wielen van voor> Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mitchell-h Geplaatst 21 juli, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2007 dat is nou juist ook een probleem, het zit ook op de achterwielen... Alleen minder extreme dan op de voorwielen... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SilverBullet Geplaatst 21 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2007 Welk merk banden heb je eronder? Sommigen willen nog wel eens cuppen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
comfortcruiser Geplaatst 22 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2007 Conti bijvoorbeeld hebben een reputatie qua cuppen..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mitchell-h Geplaatst 22 juli, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2007 er zit Sumitomo onder, 1 of ander 'goedkoop' B-Merk... Ik ga daar is effe op googlen... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 22 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2007 Wat is de bandenspanning? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zwaan Geplaatst 22 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2007 Wat voor een schade hebben jullie gehad aan de passat, Want 4 wiel lijn is best gevoelig als het om een ongeluk gaat. Een beetje blik schade maakt niks uit maar als je een aanrijding op het wiel hebt gehad? En bande wisselen voor> Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 22 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2007 En bande wisselen voor> Heeft niks met grip te maken, het gaat erom dat je probeert de gekke slijtage een beetje tegen te gaan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zwaan Geplaatst 22 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2007 Als je banden wisselt heeft zeker met grip temaken. Minder profiel wil ook zeggen minder grip. Als je gewoon een rustige rijder bent zal je er weinig van merken Als je je banden gelijk laat slijten. Ik weet uit mijn ervaring met banden wisselen dat je verrekdes goed merkt met sportief rij gedrag vooral met nat weg dek. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mitchell-h Geplaatst 22 juli, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2007 @ V-Dub: Banden spanning weet me vader niet, wat een oen... houd ie nooit bij... Straks meteen effe checken op alle 3 de wielen:P (aangezien wiel nummer 4 nu leeg is omdat ie lek is en daar nu een winterband op zit:P) @ Zwaan: Aanrijding op het wiel, trekhaak tussen de velg. Band is juist het meest afgesleten op dat wiel... Maar ik denk niet dat dat invloed zou kunnen hebben op de achterwielen... Wat moet de bandenspanning eigenlijk zijn? Want het zijn geen standaard wielen (maar dat wisten jullie al:P) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 22 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2007 Ik geloof dat je bij een 4motion ook erg moet oppassen voor verschillende groottes wielen op een as.. Bandenspanning rondom 2,6Bar is een goed begin. Wat dus zeker verstandig is, is de 4motion aan die achterknt na te kijken.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SilverBullet Geplaatst 22 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2007 Ik geloof dat je bij een 4motion ook erg moet oppassen voor verschillende groottes wielen op een as.. Inderdaad even oppassen, maar je hebt geen thuiskomertje gemonteerd toch? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mitchell-h Geplaatst 22 juli, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2007 winterband zit er nu onder... thuiskomer hebben we niet:P ook niet als reserve wiel... Is 2.6 als bandenspanning niet veel? zo groot band is het niet (in vergelijking met standaard) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 22 juli, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2007 nee, zeker niet, bijkomend voordeel is een gunstiger brandstofverbruik ivm een lagere rolweerstand. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mitchell-h Geplaatst 22 juli, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2007 Ik heb er niks bij gedaan, morgen gaat de auto toch een beurt... Ga wel checken hoeveel de bandspanning is als ie klaar is... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten