Ga naar inhoud

Banden slijtage


Mitchell-h

Aanbevolen berichten

Klopt het dat de banden verkeerd gaan afslijten als je grotere wielen heb dan standaard? Volgens mij is het onzin, maar bij de garage zeiden ze (IVM verkeerd afgesleten banden en goeie uitlijning):

 

'Het komt door de wielen, een auto is gemaakt voor ze standaard wielen en niet voor race velgen'. Is toch onzin? Zolang de wielomtrek het zelfde blijft zou het toch niet mogen uitmaken?

 

De band is rechts (komt van RV) verkeerd afgesleten, de linkerkant daarin tegen is nog goed. Achter is het zelfde, maar minder erg (net zoals dat LV links meer afgesleten is dan de rechter kant van het band)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar zou het dan aan kunnen liggen? Normaal is het niet...

 

Ik heb al is eerder een Passat gehad in de werkplaats waarbij ze er ook niet achter konden komen wat nou eigenlijk het probleem was, zijn banden waren ook verkeerd afgesleten.

 

We hebben laatst schade gehad, en hij is daarna uitgelijnt (zeggen ze, ook al en ik de truckjes om het rapport op groen te krijgen zonder dat hij uitgelijnt word)... Daarvoor, en bij de vorige set banden hebben we het niet gehad...

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja.. het is erg moeilijk te zeggen waar het precies aan ligt, je zou eens moeten kijken of het niet aan de 4-motion aandrijving ligt, het kan nl zijn dat de 4motion op dat wiel de aandrijfkrachten verkeerd neer zet.

 

Ook is het verstandig om in dit geval vaker de wielen van voor>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor een schade hebben jullie gehad aan de passat, Want 4 wiel lijn is best gevoelig als het om een ongeluk gaat. Een beetje blik schade maakt niks uit maar als je een aanrijding op het wiel hebt gehad?

 

En bande wisselen voor>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je banden wisselt heeft zeker met grip temaken. Minder profiel wil ook zeggen minder grip. Als je gewoon een rustige rijder bent zal je er weinig van merken Als je je banden gelijk laat slijten. Ik weet uit mijn ervaring met banden wisselen dat je verrekdes goed merkt met sportief rij gedrag vooral met nat weg dek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ V-Dub: Banden spanning weet me vader niet, wat een oen... houd ie nooit bij... Straks meteen effe checken op alle 3 de wielen:P (aangezien wiel nummer 4 nu leeg is omdat ie lek is en daar nu een winterband op zit:P)

 

@ Zwaan: Aanrijding op het wiel, trekhaak tussen de velg. Band is juist het meest afgesleten op dat wiel... Maar ik denk niet dat dat invloed zou kunnen hebben op de achterwielen...

 

 

Wat moet de bandenspanning eigenlijk zijn? Want het zijn geen standaard wielen (maar dat wisten jullie al:P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat je bij een 4motion ook erg moet oppassen voor verschillende groottes wielen op een as..

 

Bandenspanning rondom 2,6Bar is een goed begin.

 

Wat dus zeker verstandig is, is de 4motion aan die achterknt na te kijken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden