Ga naar inhoud
  • 0

Koelvloeistof gebruik passat v5


mwouters91

Vraag

Hallo,

 

ik rij nu al een tijdje in mijn passat v5 en mij valt de laatste 4 maanden op dat ik toch wel regelmatig de koelvloeistof moet bijvullen. Ik schat dat ik ongeveer 1L gebruik op een maand. Ik heb vandaag de kap open gehad, een hoop verwijdert omdat ik toch een open luchtfilter ging plaatsen maar ook toen heb ik nergens een druppel kunnen ontdekken. Ook als de auto loopt en warm is zie ik zo tijdens het stationair lopen geen druppel ergens weggaan. Ik weet natuurlijk niet hoe het is als je rijdt of er dan meer druk op het systeem staat en of ie dan wel ergens lekt.

Is de enigste mogelijkheid om dit te ontdekken door een druktest te laten uitvoeren, of zijn er nog andere dingen die ik zelf alvast na kan kijken. Probleem is dat ik de auto niet kan missen nu en dus als het kan zelf in de avonduren of het weekend wil repareren als dit mogelijk is.

 

gr

 

Michael

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Witte rook heb ik geen last van, ook ruikt de uitlaat niet naar koelvloeistof. Heb eerder een golf 2 gehad met een kapotte koppaking en toen rook je dit echt door de hele auto. Ik zal morgen eens dat knietje na kijken of hier wat te zien valt. In ieder geval alvast bedankt!

 

Als er nog meerdere suggesties zijn hoor ik het graag dan kan ik gerichter gaan zoeken.

 

gr

 

Michael

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij heb ik twee keer lekkage gehad: de eerste keer was het dat kunstsof huis achterop (breukje, waardoor de afdichtring naar buiten kwam) en de tweede keer aan de onderkant van de motor, bestuurderskant. Dat kunststof/bakeliet gaat op een gegeven moment barsten.

 

Maarja, die tweede was pas bij 435000 km, dus het gaat best wel lang mee :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden