Ga naar inhoud
  • 0

2 issues met de Passat 1.8 20v - 1998


patrieske33

Vraag

Vandaag auto op keuring geweest. Goedgekeurd :mrgreen: maar er was wel een maar....

 

De Co2 waarde was net niet goed. Dit hebben ze opgelost door Forte in te laten komen. Heeft alles schoon gebrand. Toen was CO2 wel goed.

De garage waar die gekeurd is, zei dat het kwam door een te kleine katalysator. Vind ik vreemd, er is voor een paar maanden terug een gloednieuwe onder gekomen samen met flexibel stuk.....

Kan zoiets niet ook komen door een kapotte Lambda sensor? Garage heeft het volgende op de rekening geschreven:

 

Katomzetting te laag, ivm te kleine kat.

Co2 meting net goed door Forte

Lambda te hoog

 

Goed maar anyway hij is er doorheen zonder verdere punten voor de volgende keuring.

 

Nu gevalletje 2

-------------------------

 

Begin dit jaar een nieuwe nokkenaskettingspanner incl. ketting er op laten zetten.

Gekocht via Ebay.

Nu met gas geven, hoor je hem weer licht ratelen. Rij je constante snelheid hoor je hem niet. Met starten ook wel even, paar seconden. Spuugt weer olie eruit aan achterkant van het blok als je hem op z'n staart trapt, dus bij de spanner.

 

Het is niet zo erg als begin dit jaar met die oude, dat was gewoon echt net een diesel. Maar ik vrees dat dit weer het begin is van....en het dus steeds erger gaat worden.

 

Heb dat Duitse bedrijf gemaild, kreeg ook per direct een nieuwe spanner opgestuurd. :mrgreen:

 

Maarja voordat ik alles weer laat open schroeven, toch eerst even hier de meningen wat het zou kunnen zijn...

Zouden het niet die halve maantjes kunnen zijn? Heb ergers erover gelezen dat die nogal kwetsbaar zijn.

Misschien een verstopping ergens her of der?

 

Heb verder geen schommelingen in toerental. Loopt rustig stationair, verbruikt niet extreem veel meer benzine.....

 

 

Hoe dan ook....IK BAAL !

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden