Ga naar inhoud
  • 0

Trekhaak MF stuur


Don Manu

Vraag

Beste Mensen,

 

 

Ik ben nieuw op dit forum, zoals het hoort wil ik mij even voorstellen.

Mijn naam is Manu en op vlak van auto’s zijn er twee constante in mijn leven: Ik rij al heel mijn leven met passat (B2, B3, B5, B6) en alle service, herstellingen worden door mij zelf gedaan. Professioneel ben ik bezig met de herstelling van Broadcast video & audio materiaal. De intrede van elektronica in de auto industrie was dus een leuk gegeven voor mij.

Momenteel rij ik met een Passat model B6 (06’) variant met BXE motor (105Pk) er zijn een aantal dingen die ik naar mijn hand wil zetten.

 

- Ik had graag een trekhaak gemonteerd, hierbij moet er een trekhaak module geplaatst worden. Ik zie dat er verschillende merken bestaan voor zo een trekhaak module, is alles compatibel voor de CAN-bus in een passat? Met VCDS moet ik enkel de module aanmelden of ook nog parameters veranderen in andere modules?

Verder moet de trekhaak bekabeling worden. Ik veronderstel dat de stekker om dit alles aan te sluiten ergens klaar ligt, iemand een idee waar precies?

 

- De auto was origineel met een RNS 300 navigatie systeem zonder multifunctioneel stuurwiel. Het navigatie systeem is al vervangen door DNX525DAB van Kenwood. Graag had ik ook het stuur vervangen naar een MF versie. Ook hier een aantal vragen. Kan ik mijn airbag overbouwen in een 2de hands MF stuur waar de airbag is afgegaan (goedkoper dan een volledig MF stuur). Moet hier ook een MF CAN-bus module ingebouwd worden, is de kabelboom van mijn auto voorzien voor deze update en als laatste moeten er dingen aangepast worden in de software? Toch even meegeven voor de volledigheid de Kenwood ondersteund MF commando’s via zijn CAN-bus module.

 

Alvast bedankt bij voorbaat voor jullie reactie.

 

 

Vriendelijke groeten

 

Manu

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden