Ga naar inhoud
  • 0

standaard DV vervangen door audi TT DV 1.8T AEB


gevaho

Vraag

HIer op het forum gelezen dat een Audi TT diverter valve beter is als de standaard gemonteerde op de 1.8 T.

 

Nu is mijn auto nog (idd lees nog :mrgreen: ) helemaal standaard. Zou het voordelen hebben om dus mijn standaard DV te gaan vervangen door die van de TT. Voor de kosten hoef je het niet te laten, kost tientje of 4 met de benodigde klemmen.

 

Ik verwacht binnen kort een keer te gaan chippen dus dan is het toch al aan te raden deze mod te doen had ik gelezen.

 

wat zeggen jullie hiervan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kleine update.....

 

Vandaag wat kleine dingen aan de auto gedaan, ff de rubberen stopjes onder de accu en rembekrachtiger gehaald, kan de auto nu weer wassen zonder dat er een zwembad onstaat daar voor onder :mrgreen: .

 

Gasklep huis goed schoongemaakt , zat aardig volgekoekt met kool aanslag.

 

Daarna de auto uitlaten lezen bij THS Automotive, bij mij om de hoek. Een complete autoscan gedaan en deze kwam als gezond uit de test. Alleen storing in de spiegelverwarming....

 

Gas klep weer gecalibreerd en wat info gevraagd over de de door hun aan geboden chip tuning. Zou voor mij een vermogens winst betekenen van ong 50 PK en 100 Nm aan torque :mrgreen:

 

Er werd mij geadviseerd als eerste de diverter valve te vervangen door de TT 225 Pk versie. Ik zeg heb ik liggen moet ik er nog ff inzetten.

 

Hij wist me ook meteen het verschil tussen de standaard en de 710 N versie te vertellen.

 

De 710 N(TT) versie heeft een veer die opent bij 15nm en de standaard versie bij 10nm, dus als de standaard klep wat ouder wordt en de veer slapper wordt kan er dus laad druk ontsnappen onder normale bedrijfs omstandigheden. Ik dacht aan mijn auto te merken dat er van de 150 Paarden er een paar lagen te slapen....hier dus een mogelijke oorzaak.

 

Ik dus meteen terug naar mijn beunmaat en de DV vervangen . Auto warm gereden en ik merkte duidelijk in verschil in vermogen en trekkracht, geen wereld van verschil maar wel duidelijk merkbaar. Ik had tot voor een paar weken geleden geen turbo (benzine) ervaringen maar wist wel dat ik wat te kort kwam en nu lijkt het weer te zijn zoals het hoort.

 

De nieuwe Diverter valve en misschien ook het schone gasklep huis hebben vandaag dus het verschil gemaakt.

 

Dus rijd je nog met de standaard DV op je 1.8 raad ik je aan deze te vervangen door de 710N versie van de TT.

 

I hope this was helpfull and enjoy :wink::mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden