Ga naar inhoud
  • 0

hulp gevraagd bij startprobleem


johan-dtc

Vraag

mijn passat (1.8 20v motorcode ADR) wou ik woensdag starten om er mee weg te gaan, tijdens het starten hoorde ik een knak waarbij ik gelijk stopte met starten, gelijk gecontroleerd of distibutie niet geknapt was, dit niet het geval, ook geen losgelopen of afgebroken krukasbout.

dag later aan de computer gehangen om te kijken of er een storing was, en deze gaf aan dat het gasklephuis te laag signaal gaf, ipv 4.3 nu maar 2.1 (uit het hoofd), en tijdens het starten helemaal geen signaal, deze gister dus gedemonteerd, morgen even een andere halen!

in tussentijd kon ik dus mooi nog wat dingen checken en vervangen, er waren wat slangen gescheurd die van het gasklephuis kwamen, tevens ook de timing gecheckt van de distributieriem en nokkenasketting, en daar viel mij wat op, wie kan mij vertellen of dit goed is, ik ben ook bang dat bij het vernieuwen van het gasklephuis het probleem niet opgelost is

post-17404-1423829272,4364_thumb.jpg

post-17404-1423829272,5145_thumb.jpg

post-17404-1423829272,5926_thumb.jpg

post-17404-1423829272,6707_thumb.jpg

post-17404-1423829272,7332_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

het lijkt er erg op dat ie een halve tand versprongen is, misschien alleen door een slechte spanner.

 

Als er een timingprobleem is is de kans ook erg groot dat je de motor niet aan krijgt.

 

Als je krukas en nokkenasriemkant eens op 0 zet(verfstreepjes) hoe staan de nokkenaskettingkanten dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hoe bedoel je dat met de verfstreepjes?

Laat maar, nu ik er met de neus op zit, zie ik dat alleen de linker nokkenas een tand verkeerd lijkt te staan

 

 

de rechter als je er voor staat, de inlaat nokkenas.

 

maar kan dat het euvel zijn van het niet willen starten?

of weet jij of iemand anders het probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden