Ga naar inhoud
  • 0

Carbonstoelverwarming in 3B


lonnebol

Vraag

Geen idee of het hier kan of beter onder 3B/3BG. Dan hoor ik het wel.

 

Ik heb via de bekende veilingsite een set carbonmatten met regeling etc. voor de stoelverwarming gekocht. Nou heeft de auto nog geen stoelverwarming, dus alles ontbreekt nog. Het aansluiten van deze set is niet heel ingewikkeld lijkt me: plus, massa en een aansluiting voor de verlichting in de schakelaars. Helaas passen de bijgeleverde schakelaars alles behalve in de auto.

 

Nou vroeg ik me af of het mogelijk is deze set zo als hij is op de originele VW schakelaars aan te sluiten? Ik heb hier en elders genoeg gelezen over het plaatsen van een NTC in de matten e.d., maar ik vroeg me af of je deze weg kunt laten. Als ik het goed begrijp doet de schakelaar in de set niets anders dan een bepaald voltage sturen naar het kastje in de kabelboom en wordt de stroom in de mat zelf afgesloten wanneer dat nodig is. Onderaan staat een schema van de kabelboom zoals die bij de matten wordt geleverd.

 

Dus concreet: kan ik de originele schakelaars op deze set gebruiken zonder de NTC in de mat te zetten? Zo ja, hoe zou ik die moeten aansluiten?

 

Hier nog wat foto's van de set:

post-3271-1423829150,3497_thumb.jpg

post-3271-1423829150,8028_thumb.jpg

post-3271-1423829150,8652_thumb.jpg

post-3271-1423829151,084_thumb.jpg

post-3271-1423829150,959_thumb.jpg

post-3271-1423829151,1777_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vanmiddag bij een sloperij de schakelaars (3B0 963 563 C en 3B0 963 564 C) gehaald. Ik denk dat ik toch maar voor origineel ga en een complete kabelboom koop en de matten met een NTC-thermistor uitrust. Wordt toch iets voor eind februari of begin maart vanwege vakantie binnenkort, dus kan ik nog even sparen.

 

Vanmiddag naar de dealer een mailtje gestuurd of ze ook de stekker voor op de matten kunnen leveren (1J0 937 714) inclusief de pincontactjes (000 979 133, 000 979 135, 000 979 227). Zal ik morgen wel horen. Zie ook Passatplus hier en hier.

 

Andere vraag: moet zo'n NTC in zowel de zitting als rug? Moeten die dan parallel op de schakelaar worden aangesloten (dus samen op de kabelboom)? Ik heb deze PDF als handleiding, maar het wordt me hier niet helemaal duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vanmiddag bij een sloperij de schakelaars gehaald. Ik denk dat ik toch maar voor origineel ga en een complete kabelboom koop en de matten met een NTC-thermistor uitrust. Wordt toch iets voor eind februari of begin maart vanwege vakantie binnenkort, dus kan ik nog even sparen.

 

Andere vraag: moet zo'n NTC in zowel de zitting als rug? Moeten die dan parallel op de schakelaar worden aangesloten (dus samen op de kabelboom)? Ik heb deze PDF als handleiding, maar het wordt me hier niet helemaal duidelijk.

 

origineel zit de NTC alleen in de zitting en zijn alle matten (rug, zitvlak en zijvlakken) van daaruit parallel geschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden