Ga naar inhoud
  • 0

schokken 1.6 FSI bij optrekken


reiver

Vraag

Gisteren begon de auto te schokken bij het wegrijden en pas rond 3000 toeren was alles rustig. Op de snelweg sprong het lampje aan bij het doorschakelen tijdens het inhalen. Ook nu weer schokte de auto alsof er iets in de motor kapot is.

Op de terugweg sprong het lampje aan en ging niet meer uit. Rustig doorgereden en was na 10 Km thuis en heb even een opname gemaakt. Onregelmatige loop en wat gerommel onder de kap.

 

Ben nu net terug bij een vriend vandaan en hij heeft de bobine van cilinder 4 vervangen.

 

Loopt prima en alles lijkt weer goed.

 

 

 

Wat zijn jullie ervaringen met de andere 3 bobines? Zal ik ze vervangen (preventief) voor deze BOSCH - Ref: 0 986 221 023? Deze kosten ci 28 euro.

Laten zitten kan natuurlijk ook, maar ik wil naar Oostenrijk over een paar weken.

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De dealer net gebeld en ze gaven aan dat er alleen een terugroepactie staat voor diesel en niet voor benzine.

 

Denk dat ik die andere 3 toch maar ga vervangen om zeker te zijn dat ik niet over een paar weken in Duitsland sta met de volgende bobine defect.

 

Graag advies: is het goed om de andere 3 te vervangen? Of toch een beetje onzin.

 

 

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden