Ga naar inhoud
  • 0

Guymod werkt niet


Marleyke93

Vraag

deze week heb ik een guymod gestoken dat uit een donorpassat kwam! de mod is wel door guy gemaakt, maar aangezien hij met vakantie is kan ik hem niet bereiken dus doe ik even een oproep via andere forumleden die kunnen helpen.

Dus het is een guymod v2 waar alleen de rode ringen branden en ook als mistlicht dienen.

De lampen hebben we uit de donorpassat gehaald en op juist dezelfde manier ingebouwd in mijn passat. die allemaal geen probleem.

We zetten de + kabel aan het + kabeltje van het mistlicht en de massakabel aan de massakabel van de mistlicht.

Daarna vagcom open en bij 09 Cent elekt : rear fog light as parking licht. dit zet ik op 15%.

De guymod doet het maar nu begint het probleem.

Ik zet de auto aan en ik krijg een foutmelding dus het gele lampje in de tacho brand en ik krijg de waarschuwingstekst Rear fog light is not working!

Alles werkt zoals het moet maar de foutmelding gaat niet weg.

Als ik het originele lampje terug steek in het mistlicht blijft de foutmelding. ik dacht dat de lamp als weerstand kon gebruiken en zo de foutmelding kon wegkrijgen.

Dit is dus niet het geval! ik heb nu de guymod weer losgekoppeld en de codatie weer normaal gezet!

Het is spijtig want ik vind het een zeer mooie mod!

Wie kan me helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Deze instellingen heb ik nog uit m'n eigen aantekeningen.

 

- Mistlicht met functie gewoon licht; Verander byte 10 van 00000000 naar 00000011

- Uitzetten koude diagnose van mistachterlicht; Zet byte 18 bit 3 op 0

- (code voor middenstip in buitenring uitzetten is byte 09 op 000000 te zetten.

- Lichtintensiteit van de 4 ringen gelijk instellen. Waarschijnlijk niet nodig, maar mocht je niet tevreden zijn. Binnenringen; byte 10 instellen, deze staat standaard op 0%. Indien niet voldoende dan buitenringen aanpassen; byte 12 (00001010), deze staat standaard op 20%.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vandaag weer effe geprutst aan de guymod, maar helaas geen resultaat! dezelfde foutmelding die komt, zowel als de guymod niet aangesloten en ook wnr hij aangesloten is!

hier effe een uitdraai

 

Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl

Control Module Part Number: 3C0 937 049 AE HW: 3C0 937 049 AE

Component and/or Version: Bordnetz-SG H52 2002

Software Coding: E5800F0700041A1E4700120012000000000955435C0001

Work Shop Code: WSC 00028 028 00001

Additional Info: 3C1955419A Wischer 301006 003 0205 1K0955559AE RLS 221106 014 1201

VCID: 6CDDB5145F90E8E

1 Fault Found:

 

01506 - Bulb for Rear Fog; Right (L47)

012 - Electrical Fault in Circuit

Freeze Frame:

Fault Status: 01101100

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 169

Mileage: 139529 km

Time Indication: 0

Date: 2013.12.23

Time: 19:37:00

 

Freeze Frame:

ON

Voltage: 11.75 V

ON

ON

OFF

OFF

OFF

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dus nu steekt het originele lichtje er nog steeds in! zelf met de lamp erin en de guymod niet aangesloten krijg ikde foutmelding! alsik het codeer zoals op de foto! ik zet die dan op 15%!

sluit ik de guymod aan + het lampje (die als weerstand dient) blijft de melding! de guymod werkt wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als je de mistlampen gaat coderen als standlicht dan gaat de auto er van uit dat je 2 werkende mistlampen hebt , zelfs al codeer je die niet aan

dus de wagen gaat kijken op de uitgangen van het boordnett en ziet maar 1 mistlamp hangen en dus geeft ie foutmelding omdat uitgang mistlamp 2 niet gebruikt word

dus nu moet je , of een weerstand parallel op de 2 de mistlamp uitgang solderen ,

of de guymod gewoon aansluiten parallel met de buitenste lampen

of de guymod aansluiten op de plaatverlichting met een potentiometer er tussen ( deze optie zou ik als laatst kiezen )

nu duidelijk

wheeler had dat dus ook al door

groetjes en prettige feesten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dus nu moet je , of een weerstand parallel op de 2 de mistlamp uitgang solderen ,

of de guymod gewoon aansluiten parallel met de buitenste lampen

of de guymod aansluiten op de plaatverlichting met een potentiometer er tussen ( deze optie zou ik als laatst kiezen )

 

Guy bedankt, Op optie 1, welke weerstand moet ik plaatsen en hoe precies? want dat is me nog helemaal niet duidelijk! Heb je hier een schets van ofz?

OPtie 2 gaat dit makkelijk? gewoon aftakken van de buitenste lichten en voila?

 

Ik hoor het graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden