Ga naar inhoud
  • 0

turbo werkt soms niet


MrPlow

Vraag

heb sinds kort het probleem dat bij het starten van de motor de turbo niet mee 'opstart'.

als ik de motor afzet en daarna weer aan werkt die wel weer.

tijdens het rijden heb ik nooit problemen met de turbo het is enkel bij het starten dat de turbo werkt of niet.

heb in februari de turbo laten vervangen nadat er een stukje binnen in losgekomen was dus zou me verbazen als die weer kapot is.

heeft iemand hier een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je moet het probleem wat specifieker omschrijven:

- welke motor, motorcode, km stand.

- een turbo is een "dood" ding wat niks met starten of aanslaan van de motor te maken heeft, als de motor loopt en je drukt het gaspedaal in dan gebeurt er pas wat met de turbo.

 

- de druk die de turbo levert voor het vermogen wat de ECU vraagt wordt o.a. geregeld door de schoepenverstelling.

 

Dus wat is nu precies je klacht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wel het gaat om een 1.9 tdi met 115k km. en als ik em start en begin te rijden lijkt het alsof de motor zich inhoud en hij trekt zeer traag op.

ik merk het vooral als ik naar 2de versnelling ga want de 1ste ist zowiezo een korte versnelling dus in 1ste merk ik het niet.

denk niet dat het aan de turbo ligt want zoals al gezegd is die in februari vervangen. en als ik de motor af zet en dan weer aan dan rijdt hij weer soepel en vlot zoals het hoort. hopelijk is dit duidelijker

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Blijft lastig, zou hem toch een keer laten uitlezen.

 

Wat je aangeeft lijkt wel op noodloop, rijden op halve kracht en na opnieuw starten doet ie het weer goed. Maar noodloop komt bij snelheden in zijn 1 eigenlijk niet voor. Dus eerst maar uitlezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden