Ga naar inhoud
  • 0

Inhouden bij gas geven


trapezius

Vraag

Beste heren

Ik heb een 1,9 115 pk TT uit aug 2001 met 200 dkm op de teller. Deze is de laatste tijd begonnen met inhouden op de snelweg.Ik kan met volgas alleen 120 halen. Na stoppen en weer opstarten komt het weer /in orde. Eeerst een LMM gekocht en zelf gemonteerd. Toen werd het probleem meteen erger. Inhouden is constant geworden. Naar de dealer de volgende dag: die heeft de oude LMM teruggezet en wat slagetjes verwisseld.Diagnose:de turbo is "stroef"geworden.

Het probleem is na een week of twee weer aan de orde, Ongeveer om de paar dagen houdt hij in en dan moet i stoppen, motor uitzetten en weer starten dan is het opgelost.

Ik wil weten of iemand van de members in de buurt van Eindhoven darin me kan helpen met een diagnose.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De variabele verstelling van de turbo wil nog wel eens blijven hangen. Het kan ook zo zijn dat er een onderdrukslangetje lek of poreus is. Misschien is de regelklep voor het onderdruksysteem defect. Daar zal toch iemand naar moeten kijken die weet hoe het systeem werkt.

Ik woon zelf in hoeven bij Etten Leur ben monteur bij VW, maar heb niet de beschikking over een uitleeskast.

 

Als het porbleem echt in de turbo zit zou je hem uit elkaar kunnen halen en de turbo inwendig proberen te reinigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Antonio

Bedankt voor jouw advies. Zo te zien moet ik een andere reactie afwachten van een andere lid die over diesel specifieke dingen weet en in- of Dichtbij Eindhoven woont. Bedankt ook voor jouw aanbod om de auto voor mij uit te lezen

 

Je zou 9 juni ook in de stoet mee kunnen rijden naar onze Sleuteldag in Dieren bij Autohaas... daar wil ik mn licht wel even laten schijnen over jouw probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden