Ga naar inhoud

betrouwbare auto-inkoper


Robert1987

Aanbevolen berichten

Ik heb onze 3B op verschillende sites gezet om te verkopen. zoals Marktplaats, Speurders, Autoscout24 e.d.

 

Mensen schrikken denk ik van de km-stand. Benzine auto's hebben toch het imago dat ze niet zo veel km kunnen maken. Ik was daarom ook eens aan het kijken wat ik zou krijgen als ik de auto laat inkopen voor een handelaar of bijv. voor export.

 

Nou, er zijn genoeg sites, en genoeg slechte verhalen over die sites. Ik vroeg mij daarom af of er hier misschien mensen zijn die betrouwbare auto-inkopers kennen. Wil toch eens kijken of ik er dan ook nog een redelijke prijs voor kan krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ANWB al geprobeerd. Kregen een waarde indicatie van 500 euro..... Ik denk niet dat een gegarandeerd bod heel veel hoger zal liggen. Heb ook al een bod van een handelaar van 800 euro. vindt ik gezien de staat van de auto te weinig. Maar daar kijken ze niet naar / tonen ze geen interesse in als ik het aankaart. Enkel naar de leeftijd en km-stand wordt gekeken. Ook wel te begrijpen maar dan voelt het voor mij toch wel als weggeven van de auto...

 

Het is een 3B variant van dec. 1997 1.8 20V met 297.000 op de teller. Veel onderhoud aan gedaan. Onder meer kettingspanner/ketting/nokkenasversteller en stuurhuis zijn vervangen. Auto rijdt gewoon goed, alles werkt en de volgende eigenaar kan er denk ik nog vele km mee maken.

 

Een handelaar zal zelf ook nog moeten verdienen dus particulier verkopen is denk ik toch de meest gunstigste manier van verkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1500 is een vraagprijs. Dat is prima onderhandelbaar. Met 1250 ben ik tevreden. Lijkt mij een eerlijke prijs. In principe zal ik elk bod boven de 1000 in overweging nemen. Heb op MP wel een bod van 1200 en 1250 maar volgens mij zijn het fake-bieders. Geen reactie als ik ze stuur of ze willen komen kijken. Begrijp de psychologie achter fake-bieders trouwens niet zo.... Waarom zou je dat doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in onderdelen wilt verkopen moet je ook handig zijn en er ruimte voor hebben. Beide niet het geval hier. Tenminste, niet handig genoeg!

 

We zullen zien. Ik ga de auto nu in ieder geval niet voor minder dan 1000 weg doen aan een handelaar. Nog even hopen dat er een particulier langs komt die voor weinig een goede, ruime en comfortabele auto wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je 'oude' auto oplevert is altijd een teleurstelling, is mijn ervaring.

Hetzij bij een dealer, bedrijf of handelaar, zeker gezien de prijs waar ze dan weer voor te koop staan.

 

je houdt er ook ff rekening mee dat zo 'n handelaar de auto niet per sé aan zijn vraagprijs verkocht krijgt, dat hij garantie zal moeten geven en vaak nog 'n hoop kosten in zo 'n auto moet steken eer hij die aan de man kan brengen? En laat zo 'n handelaar ook nog 'n aantal algemene kosten hebben en graag beleg op z'n boterhammen willen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden