Ga naar inhoud
  • 0

1.6 hapert zolang motor nog geen 90 graden is


BasicPassatButNice

Vraag

Beste Pasatters,

 

vanwege goede ervaringen met eerdere vragen in dit forum een nieuwe vraag.

 

Mijn 1.6 74Kw Passat Sedan van 97 met 76000 km heeft een probleem, en ik wil geen probleem.

 

Zo lang de motor geen 90 graden is houdt hij vaak in alsof de airco aan slaat, alleen er zit geen airco in.

 

Het eerste waar je dan aan denkt is de lucht massa meter (LMM heb ik geleerd hier).

 

Ik heb de auto er gisteren voor bij m'n garage gebracht, en gezegd dat het volgens 'geleerden' de LMM kan zijn, maar volgens mijn Bovag garage zit er in een 1.6-je geen LMM, is dat zo?

 

De garage zegt de motor op mijn aandringen uitgelezen te hebben, en daar was geen fout in aanwezig.

 

Zekerheidshalve is de temperatuur sensor vervangen, maar reeds bij de eerste meters naar huis hield hij alweer in.

 

Nu heb ik nog 3 weken garantie, dus mocht het iets duurs zijn dan is dat toch het mooist als dat onder garantie geregeld kan worden.

 

Tevens heeft hij in maart de laatste 2 uur van een rit van 1000 km wintersport bij onbelast gas geven vreemd gedaan, tussen 1000 en 2000 toeren leek het alsof hij verzoop, en klom maar heel langzaam in toeren.

Trekkracht leek gewoon normaal te zijn. Uit- en aan zetten hielp niet.

 

Wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Gezien hij bij 90 graden wel goed loopt denk ik eerder aan een sensor die te maken heeft met het koelsysteem. De MAP sensor zit normaal gesproken dan ook in verbinding met de Koelwater sensor. Als 1 van deze 2 kapot is, of kabelbreuk in zit heb je ook dit soort problemen.

 

Als tip wil ik je meegeven, probeer de auto even ergens uit te laten lezen, desnoods bij de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt vdub en Volkswagen.

 

Gisteren heb ik voor het inhouden-bij-koude-motor probleem een nieuwe LMM gekregen, echter het probleem is er helaas nog steeds.

 

Ik lees hier nog over de lambda sonde en over sensoren in het koelsysteem, als 1 van die 2 de oorzaak is, had mijn garagehouder dat dan niet moeten zien in zijn uitlees rapport?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die garagehouder, waarmee leest ie dat mee uit? LMM lijkt me niet voor de hand liggend bij het inhouden, dit is een temperatuurkwestie, dus of tempsensor of Lambdasonde..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Die garagehouder, waarmee leest ie dat mee uit? LMM lijkt me niet voor de hand liggend bij het inhouden, dit is een temperatuurkwestie, dus of tempsensor of Lambdasonde..

 

Ik weet eerlijk gezegd niet waarmee hij dat doet, maar zijn er meer methoden dan het VAG COM systeem dan?

 

Een vorig bezoek is al een tempsensor vervangen, alleen heb ik geen idee of er meerdere soorten tempsensoren in zitten, want dan zul je zien dat precies de verkeerde vervangen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden