Ga naar inhoud
  • 0

motor maakt niet normale geluid


Chim

Vraag

Hallo,

 

Ik heb het al sinds kort zit te denken om mijn auto te laten chip tunen. door veel lezen en denk of dat goed idee dacht ik om eerst de geluid goed laten checken. De dealer wist niet wat was aan de hand en wil alleen maar een dag onderzoek die zal mij veel geld kosten.

Ik heb al lang in mijn auto en geluid die niet klopt (volgens mij). De auto in stationeer stand maakt een raar geluid alsof hij niet altijd de juiste toren loopt. ik heb een kort film bij gevoegd. misschien een van jullie kan mij helpen of een idee geven wat het zou kunnen zijn.

 

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Waterpomp niet stuk? Kijk eens of je witte aanslag ziet.

Wat is trouwens dat ge-ducktapete stuk vooraan?

 

Bedankt voor je reactie.

De ducktape had ik sinds begin. ik ben helemaal niet technisch dus weet niet precies wat het is. Heb je een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Waterpomp niet stuk? Kijk eens of je witte aanslag ziet.

Wat is trouwens dat ge-ducktapete stuk vooraan?

 

Bedankt voor je reactie.

De ducktape had ik sinds begin. ik ben helemaal niet technisch dus weet niet precies wat het is. Heb je een idee?

 

De ducktape is van de lucht filter. maar daar komt niet de geluid vandaan. Ik kon de water reservoir zien maar waar is de pomp dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
je moet kijken of de multieriem niet klappert normaal haal ik de riem eraf dan kan je de vrijloop rol testen maar ik weet niet hoe handig jij bent mvg

 

Bedankt voor je reactie Berkii.

Ben zelf helemaal niet handig. lijkt dat het geluid komt van achter de motor maar ook lastig te ondekken. De motor maakt wel een regelmatig geluid alleen komt nog een geluid erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou inderdaad een vrijloop kunnen zijn, of een spanner.. ik haal meestal even de multieriem eraf en voel even aan de dynamopoulie en/of laat de motor even draaien zonder multieriem, is het dan stil komt het van iets uit die omloop. Met je oor op een lange schroevendraaier kun je het vaak ook wel goed horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toevallig heb ik dit probleem ook al een hele tijd maar aangezien ik tijdens het rijden niks merk heb ik hier nog geen aandacht aan besteed. ( Ik kan het geluid beschrijven als "ploffen")

 

Als ik de DSG in de D stand zet dan is het geluid meestal weg, ook wanneer de motor warm is hoor je het geluid niet meer.

 

Waarschijnlijk is dit ook bij TS het geval?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden