Ga naar inhoud
  • 0

passat 3AA voetverlichting in 3C ?


SpeedyBE

Vraag

dus sinds gisteren net geen brandje gehad ...

 

Recht van mijn Facebook :

ale zenne Tkan nie op !!!

 

stap vanavond passat in "iets vergeten" paar min nadien ruik ik BRAND lucht ...

al een geluk dat de oorzaak snel gevonden was ...

LED lampen met canbuscanceler in van het merk : Simoni Racing 12-LED lamp T10 'Hyper Multi LED', ultrawhite.

 

ik had al 2 dagen eerder door dat de sterkte was afgenomen enz

 

dus nu vraag ik me af past de 3AA led verlichting in een 3C (als je natuurlijk het aansluit klemmetje veranderd)

 

dit zit er nu (bij benadering van google) :

 

7L0947415

 

122045_x800.jpg

 

deze wil ik :

 

8J0947409 of 8J0947409A

 

8J0947409-5.jpg

8j0947409a-2309874474561788659.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Passen zeker en geven super licht

 

Je kan een verloopstekker maken van cm of 10

 

Heb ik ook gedaan.

 

Weet wel onderdeelnr Niet van buiten

 

dan zal ik het even moeten opzoeken :o

 

en welke past die met rode ambiente verlichting of de gewone ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij klopt het wel. Ik heb hier een installatiebeschrijving van deze leds in mijn 3AA gemaakt:

viewtopic.php?f=103&t=40418&start=105#p488948

 

Wel kan ik aanraden om de A versie te nemen, heb ik ook gedaan en die geven een bak licht. Het enige verschil met de niet-A versie, is dat de A versie veel meer licht geeft. Pluspunt is dus tevens dat ze meer vermogen vragen, en zeker als je er 4 plaatst (ook onder de voorstoelen 8-) ) dan wordt er waarschijnlijk genoeg vermogen gevraagd om het boordnet te laten denken dat er nog gloeilampjes gemonteerd zijn, en hoef je geen additionele weerstand te plaatsen.

 

Bij mijn boordnet kan ik de voetruimteverlichting zodanig configureren met vag-com dat er leds gebruikt worden, maar ook al voordat ik dat gedaan had, bleven ze branden zonder probleem of foutmelding bij het boordnet. Dus mogelijk dat het bij jou ook wel goed zal gaan met de heldere leds.

 

Als je een high end boardnet hebt kan je ze ook rood tijdens het rijden laten branden.

Dit is niet waar, anders was er vast wel iemand die dit had gedaan. Misschien ten overvloedde: wil je ze rood laten branden, dan moet je er een weerstand voor plaatsen. De rode led brandt op een lagere spanning, sluit je deze direct aan op 12V, dan zal hetzelfde gebeuren als wat nu met de witte leds van SpeedyBE is gebeurd: Lichtopbrengst neemt af totdat ze doorbranden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hmm ik wou ze net int rood :P voor tijdens het rijden, maar ok dus voor led voetverlichting (enkel vooraan de fel witte)

Ik snap deze zin niet helemaal :blink:

 

Wil je ze rood laten branden, dan kan dat wel door de + en - om te draaien, maar dan moet je er een weerstand voor zetten omdat 12V dus te veel is voor de rode leds. Verklaring hiervoor is weer een long story, maar het is echt nodig. Hoe groot de weerstand precies moet zijn, weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hmm ik wou ze net int rood :P voor tijdens het rijden, maar ok dus voor led voetverlichting (enkel vooraan de fel witte)

Ik snap deze zin niet helemaal :blink:

 

Wil je ze rood laten branden, dan kan dat wel door de + en - om te draaien, maar dan moet je er een weerstand voor zetten omdat 12V dus te veel is voor de rode leds. Verklaring hiervoor is weer een long story, maar het is echt nodig. Hoe groot de weerstand precies moet zijn, weet ik niet.

 

kheb niet echt zin om te knoeien met weerstandjes, en te gaan uitzoeken :D

 

dus vandaar dat ik voor de fel witte ga ;) daar komt de zin op neer :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
kheb niet echt zin om te knoeien met weerstandjes, en te gaan uitzoeken :D

 

dus vandaar dat ik voor de fel witte ga ;) daar komt de zin op neer :D

 

Doe maar, staat erg mooi :mrgreen:

Ik heb zowel voor als achteraan de felle en dat ziet er gewoon erg fraai uit.

 

Nog iets anders, de prijs van de Audi leds is relatief laag. Iets van 8 euro bij de VW-dealer, ze zijn zelfs goedkoper dan de oude versie met een gloeilampje er in. :mrgreen:

Zo'n beetje elke aanbieder van immitatie of alternatieven op het internet is duurder, en voor die 8 euro krijg je gewoon hele goede OEM kwaliteit. Er zit een high-power LED in van iets als 1 of 2W en geeft een enorme bak licht. En verder hebben ze een mooie spreiding, ook iets waar die immitatie-spullen uit China altijd veel lager op scoren. Kortom, ik snap eigenlijk niet dat er nog iemand is die er ook maar over nadenkt om iets anders te plaatsen dan die Audi Leds!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je een high end boardnet hebt kan je ze ook rood tijdens het rijden laten branden.

Dit is niet waar, anders was er vast wel iemand die dit had gedaan. Misschien ten overvloedde: wil je ze rood laten branden, dan moet je er een weerstand voor plaatsen. De rode led brandt op een lagere spanning, sluit je deze direct aan op 12V, dan zal hetzelfde gebeuren als wat nu met de witte leds van SpeedyBE is gebeurd: Lichtopbrengst neemt af totdat ze doorbranden.

 

Ik zou zeggen kom maar een keertje langs ;)

De rode led brand niet op een lagere spanning maar als de polen zijn omgewisseld.

Dus:

 

++ / -- = Wit licht

+- / -+ = Rood licht

 

Ik heb zelf een module gemaakt en hier uitgelegd hoe het moet.

Het module zorgt er voor dat bij het sluiten van deur de polen omgewisseld worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je een high end boardnet hebt kan je ze ook rood tijdens het rijden laten branden.

Dit is niet waar, anders was er vast wel iemand die dit had gedaan. Misschien ten overvloedde: wil je ze rood laten branden, dan moet je er een weerstand voor plaatsen. De rode led brandt op een lagere spanning, sluit je deze direct aan op 12V, dan zal hetzelfde gebeuren als wat nu met de witte leds van SpeedyBE is gebeurd: Lichtopbrengst neemt af totdat ze doorbranden.

 

Ik zou zeggen kom maar een keertje langs ;)

De rode led brand niet op een lagere spanning maar als de polen zijn omgewisseld.

Dus:

 

++ / -- = Wit licht

+- / -+ = Rood licht

 

Ik heb zelf een module gemaakt en hier uitgelegd hoe het moet.

Het module zorgt er voor dat bij het sluiten van deur de polen omgewisseld worden.

Ok, maar om ze rood te laten branden is er dus meer nodig dan alleen een high-end boordnet. Dat stond niet in je eerdere post, en daarom reageerde ik er op. Maar het is duidelijk nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden