Ga naar inhoud
  • 0

AVF vraagje over trillen


janvis

Vraag

Hallo allemaal,

 

Het valt mij al langere tijd op dat mijn motor bij hogere buitentemeraturen veel mooier loopt dan wanneer het minder warm is. Eigenlijk is het zo dat hoe warmer het is hoe mooier hij loopt, bij temeraturen van 30 graden loopt de motor als een zonnetje terwijl hij bij minder hoge temeraturen meer trilt (het kriebelt soms onder je voeten)

Ook is het zo dat de motor veel stiller is terwijl bij temperaturen rond de 20 graden de motor veel rumoeriger loopt en veel meer trilt dan bij hogere temperaturen.

 

Heeft iemand enig iedee in welke richting ik dit verschijnsel moet zoeken?? Ik weet dat dit altijd lastige dingen zijn om op afstand te kunnen beoordelen maar misschien is er iemand die het probleem herkent.

 

Groeten Jan Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb de auto uitgelezen maar dat levert geen foutcode's op, aan de banden zal het niet liggen want de trilling heb ik ook als ik stil sta. Maar de motor maakt bij minder warm weer ook meer geluid dan bij warm weer. Bij deze buitentemperatuur loopt de TDI gewoon zoals hij altijd zou moeten lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden