Ga naar inhoud
  • 0

achtruitrij camera aansluiten


peter60

Vraag

Hallo ik ben nieuw hier en moet bekennen dat ik geen passat heb maar een tiguan uit 2010

waarom dan toch hier hoor ik jullie zeggen.

Ik ga het uitleggen hier zitten mensen met verstand van zaken.

Mijn vraag is ik wil in mijn tiguan een achteruit rij camera origineel vw inbouwen.

en koppelen aan mijn rns 510

Deze heb ik met kabel gekocht en nu zit er aan de camera 3 draden 1:blauw 2:bruin 3:rood.

Kunnen jullie mij vertellen waar ik een plus vandaan moet halen (een plus die stabiel is )

mijn tiguan heeft naderhand een trekhaak gemonteerd gekregen en hier zit volgens mij ook een plusdraad aan kan dat kloppen, en kan ik deze dan gebruiken.

de blauwe draad gaat aan de achteruit rij lichten toch?

En de bruine lijkt me logisch mazza.

 

Graag jullie reactie,tips,link,s opmerkingen aanmerkingen alles is welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Kom dit tegen bij een gelijk soort camera.

 

Please connect the red ACC live wire, blue reversing lights live wire, and brown ground wire and then start your car and put in reverse gear several times before installation.

 

Dus :

rood, spanning;

blauw, acheruitrijlamp

bruin, aarde

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja die kleuren combie was mij ongeveer duidelijk.

Maar waar ik meer mee zit is waar haal ik een geschakelde plus vandaan.

uit de zekeringkast misschien?

en de plus van de achteruitrij lampen dit schijnen 2 draden te zijn 1 naar de lampen en 1 terug naar de canbus.

Maar hoe weet ik nou of ik de goede heb.

nu hoor ik jullie denken gewoon meten maar en staat toch stroom op alle twee de draden of heb ik het mis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ids / Mark,

 

Op welke positie nummer in de rechter zekeringskast hebben jullie de rode draad (dus geschakelde +) geplaatst.

Neem aan dat bij alle 3c de aansluitingen gelijk zijn, in de zekeringskasten.

 

Kom op het forum, een tweetal bestelnummer tegen voor de extra klemmetjes in de zekeringkast

 

000 979 227 E en 000 979 227 E wat is het verschil, beide bestaand namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

EDIT Voor PASSAT:

Zekering positie nr 14 aan passagierskant als er geen zekeringskast zit (in het geval bij mij MJ2009) dan is de zekering positie nr 37 aan bestuurderszijde

Zekering 30A

 

Tracht steeds origineel aan te sluiten zoals af fabriek, zo vermeid je later problemen als er die voor doen en ook indien de dealer er aan moet werken kan hij de originele schema's gebruiken die zij ook gebruiken.

Anders laten ze het voor wat het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Oké dan gaan we het zo doen

Weet je ook toevallig welke draad in de zekeringkast ik moet hebben .

Of een topic waar dit beschreven wordt.

Bedankt alvast voor je reactie:-))

Voor zekering bij plaatsen zie:

viewtopic.php?f=160&t=47208

Maar of dat voor een tiguan ook zo zit weet ik niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Oké dan gaan we het zo doen

Weet je ook toevallig welke draad in de zekeringkast ik moet hebben .

Of een topic waar dit beschreven wordt.

Bedankt alvast voor je reactie:-))

Voor zekering bij plaatsen zie:

viewtopic.php?f=160&t=47208

Maar of dat voor een tiguan ook zo zit weet ik niet

Voor Tiguan deze heeft enkel aan de bestuurderszijde een zekering kast

Dan komt het voor de Tiguan zekering positie nr 23 ook 30A

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

in de vieuwtopic, zegt hij dat je hele dashboard kastje eruit moet halen om de zekering kast eruit te kunnen halen, dit is niet het geval, je kunt gewoon twee torx schroeven eruit draaien aan de voorkant, en dan kun je ook gewoon de zekeringkast naar voren halen en kantelen, je moet wel het roze geraamte aan de achterkant ontgrendelen, aan de zijkant zit een klein lipje die in een klein gleufje zit, die moet een paar millimeter verschruiven, en dan kun je een zekeringpennetje van achteren erin klikken, daarna niet vergeten het roze geraamte weer te vergrendelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
..... en dan kun je een zekeringpennetje van achteren erin klikken, daarna niet vergeten het roze geraamte weer te vergrendelen.

 

Wat is het bestelnummer van het "zekeringspennetje"

Kom 000 979 227 E en 000 979 306 E (zekeringspennetje en draadjes) tegen in ander topics, wat is het verschil, beide bestaand namelijk volgens E**A,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb gisteren even gemeten aan de zekeringskastje aan de recherzijde

Bij mijn auto is de bovenste rij zekering (1-10) geschakeld, de overige hebben continu spanning.

Hier zijn ook nog een aantal vrije plaatsen beschikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik zou hem in 16 inpluggen, ik heb hem ook daarin zitten en heb geen problemen met de camera.

 

gr ids

Waarom Ids?

 

Deze heeft zo ik dat gemeten heb continu spanning, terwijl 1-10 een geschakelde spanning heeft. Auto uit geen spanning naar de camera. Dat is waar mijn voorkeur naar uitgaat.

 

Maar misschien heb jij een goede reden om wel voor locatie 16 te kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden