Ga naar inhoud
  • 0

Storing cooling system


rt271269

Vraag

Ik heb de onderstaande storing aan mijn cooling system met daaronder de 'oplossing' wat kan ik nu het beste doen?:

(auto heeft net een nieuwe waterpomp gekregen tijdens vervanging distributieriem)

 

008577 - Performance Malfunction in Cooling System

P2181 - 008 - Implausible Signal - Intermittent - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 10101000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 11

Mileage: 96774 km

Time Indication: 0

Date: 2013.04.12

Time: 16:52:58

 

Freeze Frame:

RPM: 2344 /min

Load: 21.2 %

Speed: 96.0 km/h

Temperature: 74.0°C

Temperature: 17.0°C

Absolute Pres.: 1000.0 mbar

Voltage: 14.605 V

 

======================================================================================================

18613/P2181/008577 - Performance Malfunction in Cooling System

Possible Solutions

 

Freeze Frame data stored with in the 68*C ~ 80*C range is an indication that the vehicle was close to, but not within, the cooling systems normal operation range. The Thermostat itself or Cooling system components may be at fault.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja klopt, de volgende dag was de fout er weer.

Vorige week is de storing er spontaan uit gegaan maar helaas gisteren was hij er weer, dus de waardes zitten net op het randje blijkbaar maar het is wel irritant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja klopt, de volgende dag was de fout er weer.

Vorige week is de storing er spontaan uit gegaan maar helaas gisteren was hij er weer, dus de waardes zitten net op het randje blijkbaar maar het is wel irritant.

 

Wanneer de waterpomp vervangen is en de storing daarna is opgetreden zou ik dat toch de garage even voorleggen.

Daarnaast kun je eenvoudig controleren of:

- Het koelvloeistofniveau goed is, bij warme motor onder het maximumstreepje.

- Controleren of de kachel goed werkt, zo niet dan kan hij niet goed ontlucht zijn na het monteren van de waterpomp.

 

Ontluchtingsprocedure kun jezelf eenvoudig doen door bij warme motor met de kachel voluit, "airco op economy" en het dopje van het expansievat eraf de motor 3 minuten op 2000 toeren te laten draaien. Als dat niet helpt dan moet je waarschijnlijk toch richting thermostaat gaan zoeken.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden