Ga naar inhoud
  • 0

PDC met trekhaak


BvanGeest

Vraag

Hallo mensen,

 

Ik ben nieuw hier op het forum, en het is eigenlijk geen voorstel topic maar goed.

Ik ben Bobby, 27 jaar en kom uit Spijkenisse. Sinds 2 maanden heb ik een 2008 Passat variant 2.0 TDI Highline, die gechipt is naar 170pk.

Echt een heerlijke wagen, er moest alleen even een trekhaak onder. Dus dat heb ik van de week even gedaan en een 13 polige stekkerdoos eronder. Daarna bij de VW even trekhaak in laten leren.

 

Ik las op internet voordat ik me trekhaak ging monteren, dat zodra je een stekker in de stekkerdoos deed, hij automatisch de parkeersensoren achter uitschakelde.

Nu doet hij dat niet, en kan ik ze wel met het knopje naast me versnellingspook uitzetten, maar dat is denk ik niet de bedoeling.

 

Kan iemand mij vertellen, of dat wel zo moet werken nadat hij ingeleerd of gaat dat sowieso niet werken?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij mijn aftermarket trekhaak (westfalia) worden de parksensoren uitgeschakeld bij een geplugde 13-polige stekker.

 

Waarschijnlijk iets niet juiste aan- of uitgevinkt.

Voor zover ik weet hoeft bij een passat na MY 2008, dit niet specifiek te worden aangegeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja hij is januari 2008.

Dan zal ik de vw nog wel eens vragen, of ze het na willen kijken.

Ik had even me fietsendrager achterop gezet om te testen, dat is 7 polig. Maar dan moet hij hem ook gewoon uitschakelen.

 

Ik dacht, zal het eerst hier vragen. Voordat ik daar sta, te beweren dat het niet goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Even met VCDS instelling wijzigen.

 

 

Weet je de instelling? Heb nl. hetzelfde probleem. Zodra ik de caravan erachter heb en achteruit wil rijden dan heb ik een continue piep ...

 

Lijkt me dat die moet uitschakelen zodra er een stekker in de contactdoos wordt gestoken (bij mij Jaeger).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij PDC de code van een 0 in een 1 wijzigen. Welke een waar precies weet ik zo niet, maar bij mij werkt met prima.

 

Je kan ook je ESP systeem laten weten dat hij anders moet reageren als er een aanhanger achter hangt.

 

 

OK, zal vanavond eens rondneuzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja bij mij is het ook een jaeger van thule. Ik weet niet precies wat hij ingesteld heeft.

Ik vroeg nog wel of hij het blaadje nodig had, die bij thule erbij geleverd zat om de instellingen te wijzigen, maar dat was niet nodig.

 

Ik word erover terug gebeld, dus wacht het heel even af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb 'm gevonden. Straal overheen gekeken :roll:

 

pdctrailerhitchcoding.jpg

Stond op 'Trailer hitch not installed', nu gezet op 'Trailer hitch installed (manually removeable)'.

 

Kreeg wel een foutmelding bij opslaan: Re-code invalid

pdcrecodeinvalid.jpg

Heb gekozen voor 'Click No for VCDS to try the values currently in the module' en dat werd geaccepteerd.

 

Nu nog een keer een aanhanger erachter hangen .... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden