PascalP Geplaatst 13 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 13 mei, 2013 Kan iemand mij tips geven omtrent het ontluchten van het dieselsysteem van een 2.5TDI AKN motor? Sinds dat ik mijn dieselfilter heb vervangen (origineel VW) heeft de auto het probleem dat deze regelmatig verhoogd stationair loopt (ca. 1000tpm) Bij het vervangen van het filter heb ik het nieuwe filter eerst gevuld en daarna met starten een verstuiver los gedraaid. Auto sloeg gewoon goed aan en start tot op heden nog steeds goed, alleen blijft deze met afremmen regelmatig op ca. 1000tpm hangen. Ik vermoed zelf dat dit nog iets van lucht in de pomp is. Heb zelf namelijk een soortgelijk probleem bij mijn vorige diesel (Ford) gehad. Als ik op google zoek, kom ik diverse verhalen tegen waarin ze beschrijven om de pomp met vacuum door te zuigen etc. Iemand iets nuttigs over het onderwerp? BVD! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 13 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 13 mei, 2013 die lucht is er allang uit hoor, of je moet lekkage hebben Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PascalP Geplaatst 14 mei, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2013 die lucht is er allang uit hoor, of je moet lekkage hebben Dan zal ik uit voorzorg de o-ring op de retour van het filter eens vervangen, dit lijkt mij dan het meest voor de hand liggend... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PascalP Geplaatst 14 mei, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2013 Probleem gevonden! Vanavond een stukje gereden met VCDS eraan. Op de momemten dat het toerental opliep, zakte de koelvloeistof temperatuur tot 8 graden! Morgen maar een nieuwe sensor halen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
PascalP
Kan iemand mij tips geven omtrent het ontluchten van het dieselsysteem van een 2.5TDI AKN motor?
Sinds dat ik mijn dieselfilter heb vervangen (origineel VW) heeft de auto het probleem dat deze regelmatig verhoogd stationair loopt (ca. 1000tpm)
Bij het vervangen van het filter heb ik het nieuwe filter eerst gevuld en daarna met starten een verstuiver los gedraaid.
Auto sloeg gewoon goed aan en start tot op heden nog steeds goed, alleen blijft deze met afremmen regelmatig op ca. 1000tpm hangen.
Ik vermoed zelf dat dit nog iets van lucht in de pomp is. Heb zelf namelijk een soortgelijk probleem bij mijn vorige diesel (Ford) gehad.
Als ik op google zoek, kom ik diverse verhalen tegen waarin ze beschrijven om de pomp met vacuum door te zuigen etc.
Iemand iets nuttigs over het onderwerp?
BVD!
Link naar reactie
Delen op andere sites
3 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten