Ga naar inhoud
  • 0

Vocht in blok en toeren schommelen bij tot stilstand komen.


rjclauwers

Vraag

Hallo mijn naam is Ruud en ik heb een Volkswagen Passat 2.0 station van 2001.

 

Ik heb mijn auto een 3 kwart jaar, maar de laatste tijd heb ik last van sludge op de pijlstok en op de dop voor het bijvullen van de olie.

Nu hoor ik dat waarschijnlijk de carterontluchting dicht zit. Nu wou ik vragen kan ik die slang losmaken en zuiver maken zonder dat ik de auto aan de vag-com moet hangen? En heeft iemand hier ervaring mee? Heb ook al gehoord dat je de kleppendeksel eraf zou kunnen halen en die dan ook zuiver te maken, maar dan moet je gelijk de pakking vervangen is het niet?

 

Ik heb ook vaker last dat de auto uitvalt als ik bv. voor een kruispunt of stoplicht moet remmen. Lampje van de accu springt dan aan. Als ik dan koppeling op laat komen springt die weer aan en loopt dan gewoon weer. Als ik hem start is er ook niks meer aan de hand. Kan iemand dit verklaren?

Ik had al gelezen dat je kon meten of de dynamo wel bijlaad.(14 volt laadspanning meten bij een lopende motor)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

kachel word ook gewoon warm?

toevallig van de week bij collega die heel veel sludge bij de oliedop, kleppendeksel en ontluchtingsslang had zitten, hij rijdt per dag ook ruim 40 tot 50km, maar bij hem was de thermostaat kapot waardoor het blok nooit volledig warm werd

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden