Na het vervangen van de schokbrekers voor kreeg ik last van een hard klap bij drempel af.
INmiddels heb ik al 10x de veerpoot opnieuw in elkaar gezet(dus de schokdempers los gehaald van de veer en opnieuwe gemonteerd) en ik neem aan dat ik het hier niet meer in moest zoeken.
TOen bedacht ik het volgende, de ophanging zal ook wel uit 98' zijn dus laten we maar alle draagarmen vervangen.
dus nu zijn de voorste en achterse onderste draagarmen vervangen, evenals de bovenste 2 op de veerpoot. en ook de stabilisator stangen. (de set is nieuw maar wel voor 150 euro dus geen versterkte versie.)
nu rust alleen de stuurkogels nog.
tot op heden blijf ik dit rare gebonk houden het is alleen bij drempel af en het is alsof er iemand tegen het subframe slaat met een voorhamer . allebij de kanten.
alles kogels heb ik vastgedraaid op de grond. neem aan dat dit de goede procedure is voor hydrolagers.
sturen gaat ook moeilijker en de auto is nu ook niet meer uitgelijnd (dit komt binnekort na de stuurkogels)
Waar kan dit gebonk nu aan liggen?.
p.s nog een kleine vraag Mijn cruise control (passat 3b) doet het niet meer maar ik hoor het relais wel klikken bij het handshcoenen kastje. is die regelunit nu verder in het traject ergens kappot?
Vraag
Akfoppen
Een goede avond,
Na het vervangen van de schokbrekers voor kreeg ik last van een hard klap bij drempel af.
INmiddels heb ik al 10x de veerpoot opnieuw in elkaar gezet(dus de schokdempers los gehaald van de veer en opnieuwe gemonteerd) en ik neem aan dat ik het hier niet meer in moest zoeken.
TOen bedacht ik het volgende, de ophanging zal ook wel uit 98' zijn dus laten we maar alle draagarmen vervangen.
dus nu zijn de voorste en achterse onderste draagarmen vervangen, evenals de bovenste 2 op de veerpoot. en ook de stabilisator stangen. (de set is nieuw maar wel voor 150 euro dus geen versterkte versie.)
nu rust alleen de stuurkogels nog.
tot op heden blijf ik dit rare gebonk houden het is alleen bij drempel af en het is alsof er iemand tegen het subframe slaat met een voorhamer . allebij de kanten.
alles kogels heb ik vastgedraaid op de grond. neem aan dat dit de goede procedure is voor hydrolagers.
sturen gaat ook moeilijker en de auto is nu ook niet meer uitgelijnd (dit komt binnekort na de stuurkogels)
Waar kan dit gebonk nu aan liggen?.
p.s nog een kleine vraag Mijn cruise control (passat 3b) doet het niet meer maar ik hoor het relais wel klikken bij het handshcoenen kastje. is die regelunit nu verder in het traject ergens kappot?
Avb Rico
Link naar reactie
Delen op andere sites
10 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten