Ga naar inhoud
  • 0

NOg steeds vervelende bonk bij drempel af (nieuwe draagarmen


Akfoppen

Vraag

Een goede avond,

 

Na het vervangen van de schokbrekers voor kreeg ik last van een hard klap bij drempel af.

INmiddels heb ik al 10x de veerpoot opnieuw in elkaar gezet(dus de schokdempers los gehaald van de veer en opnieuwe gemonteerd) en ik neem aan dat ik het hier niet meer in moest zoeken.

TOen bedacht ik het volgende, de ophanging zal ook wel uit 98' zijn dus laten we maar alle draagarmen vervangen.

dus nu zijn de voorste en achterse onderste draagarmen vervangen, evenals de bovenste 2 op de veerpoot. en ook de stabilisator stangen. (de set is nieuw maar wel voor 150 euro dus geen versterkte versie.)

 

nu rust alleen de stuurkogels nog.

 

tot op heden blijf ik dit rare gebonk houden het is alleen bij drempel af en het is alsof er iemand tegen het subframe slaat met een voorhamer . allebij de kanten.

 

alles kogels heb ik vastgedraaid op de grond. neem aan dat dit de goede procedure is voor hydrolagers.

 

sturen gaat ook moeilijker en de auto is nu ook niet meer uitgelijnd (dit komt binnekort na de stuurkogels)

 

Waar kan dit gebonk nu aan liggen?.

 

p.s nog een kleine vraag Mijn cruise control (passat 3b) doet het niet meer maar ik hoor het relais wel klikken bij het handshcoenen kastje. is die regelunit nu verder in het traject ergens kappot?

 

Avb Rico

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kijk gek genoeg alle bouten even na. Ik had ook het id toen alles nieuw, en bleef bonken. Bleek 1 boutje beetje los te zitten.

Gewoon alles nogmaals goed aandraaien.

Anders heb je de elleboog aan de goede kant van voorste draagaerm zitten, die aan de stabistang komt.

Die moet achter langs.

Tja is wat lastig zo te zeggen. Maar ik bedenk ook maar mee, je cruise weet ik neit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou ik heb naar mijn mening alles vast gezet en je merkt het alleen bij drempel af

 

precies het zelfde geluid voordat ik de gehele draagarm set vervangen heb.

 

ik praat niet over een los zittend kogeltje maar echt een KLAP :angry::blink::shock::?:

Bij een drempel af

 

het zijn wel goedkope dempertjes maar ik twijfel nu echt aan de dempers. of de dempers ergens tegen aan komen als ze LEES>uitveren MEtaal op metaal geluid.

 

deze zijn nieuw maar ik geloof dat ze naar zijn grootje zijn.

maar hoe kom ik hier achter.

Heb alles al gechecked. alleen iemand nodig om mijn verhaal te bevestigen..

 

Hij stuurt zwaarder ja maar hij moet ook nog voorzien worden van de 2 nieuwe stuurkogels en uit laten lijnen.

 

maar als ik dus over een drempel rijd heb je het gevoel of de wielen los komen van de grond en dan slaat er meteen iemand op het subframe (KLOENK) of dat iets niet verder kan ofzo?

 

typisch zon Ik word ERHELEMAAL GEK VAN geluidje :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan zijn dat ik een set voorpoten over heb morgen. En zaterdga ben ik in de brabant hallen, dus kan natijd even langs komen en andere poten monteren, en probeer dan weer. Of dat je het zelf even monteert zondag, ik weet tot hoelaat ik in die wereld ben. Maar dan kun je die proberen.

Voorpoten zitten er zo weer onder. Dat is een dik uurtje voor enkel voorkant

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

??

snap niet wat je bedoelt?

Jij hebt nieuwe gekocht, en die weet je neit eerder dan eventueel zaterdag middag of die goed waren ja of nee, als je mijn dempers monteert

en dan is het goed, geen gebonk dan is het zekers jouw nieuwe set die niet goed is. Ik weet niet of dat retour kan.

Mijn oudere gebruitke dempers zijn gewoon Sachs. En das origineel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden