Ga naar inhoud
  • 0

versnellingsbak probleem passat v6 4motion 2001


jan1988

Vraag

hallo.

zoals de titel het al zegt heb ik een probleem met mijn bak.

het betreft een hand geschakelde passat v6 4motion uit 2001 met 168000 op de teller.

het probleem is dat als ik in zijn 1 optrek ik een tikkend en ratelend geluid hoor. en dat is de laatste maand steeds erger geworden. eerst was het altijd dat hij iets jankte bij het optrekken maar niks storend ofzo en sinds een maand tikt en ratelt hij dus.

nu vroeg ik me af wat daarvan het probleem zou kunnen zijn..?

ik rij wel steeds minder.. zou het kunnen door stilstand en korte afstanden? al lijkt me dat wel apart haha maar goed ik ben ten einde raad het is altijd weer iets met die auto.

ik zat te denken aan bakolie vervangen is de goedkoopste oplossing natuurlijk en dan kijken of het weg is of minder geworden.. maar dat lijkt mij ook niet heel waarschijnlijk.

ik hoop dat iemand hier mijn verhaal snapt en mij iets meer duidelijkheid kan geven.

 

en dan nog een ander apart probleem:

als de auto op bedrijfs temperatuur is en ik stop en laat hem stationair draaien dan ruikt het soms 10 min naar kaarsvet.. tenminste zo lijkt het. daarna trekt het ook weer weg. zou dit de kachel zijn die zo ruikt? of zou het met de bak te maken hebben? in ieder geval beide problemen wil ik graag oplossen en dan de auto snel weg doen.

 

alvast bedankt.

en excuus als het een warrig verhaal is maar ik wist niet hoe ik alles beter kon omschrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden