Ga naar inhoud
  • 0

slot / deurgreep werkt niet meer 3c variant.


thedennman

Vraag

Beste mede Forumers,

 

Ik heb een probleem met mn bestuurders deur deze wil niet meer open met de klinkt aan de buiten kant.

Nu heb ik dit probleem al een keer eerder gehad, toen aardig wat spuitvet er ingespoten toen deed de deurgreep t weer echter deze keer is dit niet te verhelpen.

 

Ik weet dat dit een zwak punt is op de 3ctjes echter kan ik hier niet echt iets concreets op vinden middels de zoek functie.

Wie heeft er een idee wat dit kan zijn en welk partnummer ik dien te vervangen of te repareren..?

 

BvD & MvG :mrgreen::thanks:

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bowdenkabel is de kabel van het slot naar de klink! Deze breekt regelmatig af of word wat roestig en blijft dan hangen! Ik heb er pas eentje gekocht bij de dealer geloof dat ik iets van €13 af moest rekenen alleen dan nog inbouwen daar gaat wel ff wat tijd inzitten maar als ik er aan ga beginnen maak ik er een howto van! Heb namelijk bij vw een compleet stap voor stap schema mee gekregen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is wel ongeveer hetzelfde je zit alleen met je raam wat los moet. Op het schema wat ik heb staat dat je de twee afdek rubbers eruit moet halen en de bouten van de raam een paar slagen los moet draaien en je raam boven vast moet zetten met tape. Die bouten zijn alleen wel apart is linkse draai en een uitwendige torx! Verders moet je je slot losmaken en de klink aan de buitenkant uitbouwen. Ik was er aan begonnen maar er brak 1 van de boutjes van het raam dus heb nu twee nieuwe boutjes en ga er volgende week weer mee aan de gang! Alvast succes ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn 3c sedan is het linker achterportier van buitenaf niet meer te openen. De deurgreep voelt slap aan. Klappen op de bouten helpen niet. Uit alle reacties begrijp ik dat, of het slot (motortje???) stuk is of de "bowdenkabel". Wat ik niet uit de reacties haal is of de deur, igv genoemde defecten, altijd van binnenuit te openen is. Ik heb beide achterdeuren gelukkig niet op het kinderslot, maar lastig blijft het wel.

Kunnen de deuren altijd van binnenuit ge-opend worden in geval van een defect??

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden