ik heb een 1600 passat staan motorcode ahl brandstof benzine,
motor loopt op 3 cilinders,spuugt benzine uit de uitlaat en 1 bougie blijft continu nat.
auto kwalmt witte stinkende rook als een gek.
stationair staat die lekker te schudden.
reeds vervangen of getest
compressie allen 10 plus
remboosterslang geen lekkage
geen vacuum lekkage
injectoren goed
bougies nieuw
kabels nieuw
bobine nieuw
ecu gereset
lmm vervangen
motor is nu 2 x gespoeld
distributie staat gewoon netjes op tijd.
geen foutcodes (vagcom)
ik zit nu te denken dat het in de ecu zit,deze kan ervoor zorgen dat de injector van de desbetreffende cilinder continu in blijft spuiten,en daardoor ook dus ook nat blijft,het lijkt erop dat als je meer touren maakt dat de auto de cilinder wel oppakt.
wie heeft hier ervaring mee of wil evt een ecu uitwisselen,als dat het probleem is koop ik hem gelijk over.
Vraag
offshoretiger
goedemiddag jongens en mede passat rijders,
ik heb een 1600 passat staan motorcode ahl brandstof benzine,
motor loopt op 3 cilinders,spuugt benzine uit de uitlaat en 1 bougie blijft continu nat.
auto kwalmt witte stinkende rook als een gek.
stationair staat die lekker te schudden.
reeds vervangen of getest
compressie allen 10 plus
remboosterslang geen lekkage
geen vacuum lekkage
injectoren goed
bougies nieuw
kabels nieuw
bobine nieuw
ecu gereset
lmm vervangen
motor is nu 2 x gespoeld
distributie staat gewoon netjes op tijd.
geen foutcodes (vagcom)
ik zit nu te denken dat het in de ecu zit,deze kan ervoor zorgen dat de injector van de desbetreffende cilinder continu in blijft spuiten,en daardoor ook dus ook nat blijft,het lijkt erop dat als je meer touren maakt dat de auto de cilinder wel oppakt.
wie heeft hier ervaring mee of wil evt een ecu uitwisselen,als dat het probleem is koop ik hem gelijk over.
Link naar reactie
Delen op andere sites
4 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten