Ga naar inhoud
  • 0

stoelverwarming


Mark1.8T

Vraag

Ik wil stoelverwarming in mijn 3bg inbouwen heb een compleet interieur van een 3b higline in mijn auto ingebouwd waar de verwarmings elementen al inzitten dus heb volgens mij alleen 2 schakelaars en een berdadingsset nodig maar is dit dan de goede bedradingsset.

 

http://www.kufatec.nl/shop/en/Volkswage ... Passat-3BG

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik heb toch nog een vraag over die schakelaars voor de stoelverwarming. Ik kom die onderdeelnummers tegen:

 

3B0 963 563

3B0 963 563 C

3B0 963 563 D

 

en voor rechts is de laatste 3 een 4.

 

Welke van de drie moet ik nou hebben?

 

3B0963563 01C Passat 3B 97 groene verlichting

3B0963563C 01C Passat 3B 97-00 blauwe verlichting

3B0963563D 01C Passat 3B 97-00 baluwe verlichting leer

 

De D is vervallen en wordt een C geleverd, deze werken sinds 2005 met zowel stof als leer. C-tjes voor die tijd dus alleen voor stof gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb mijn bedradingsset gemonteerd precies zoals het hoort alleen werkt het niet, heb op de stekker van mijn stoel op 3 draden een massa huh?? en op 1 draad krijg ik 4 volt als ik de stoelverwarming aan zet. Als ik de stekkers in de schakelaars doe krijg ik wel genoeg plussen. Weet iemand raad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou mijn duits is niet zo goed maar heb 1 massa draad dan een constante plus die in zekeringplek nummer 44 gaat de losse draad daar ook en op aansluiting 30. dan nog 1 geschakelde plus bij zekering plek 5 en een lichtdraadje licht werkt wel (toch nog iets goed). meer is er niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat zou dan moeten kloppen, draadje 15 is geschakelde 12v en 58b is verlichting.

 

Zekering wel geplaatst? Klinkt stom, maar toen ik het installeerde werkte het ook niet.... Totdat ik in de gaten kreeg dat ik die zekering natuurlijk wel moet plaatsen. :embarassed:

 

Schakelaar is trouwens ook soort relais, komt er op geschakelde 12v draadje (nr 15) geen 12v dan werkt het ook niet.

Zou anders die eens controleren, kwestie van dingen uitsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja zit maar 1 zekering in voor constante plus en de geschakelde plus wordt aangesloten bij zekeringplek nummer 5 toch waar al een zekering in zit. Dat van die schakelaar had ik gezien want als je de stekker uit de schakelaar trekt dan krijg je ook geen spanning meer op je draden. maarja wat nu

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ok kleine update, bedacht opeens dat ik 2 verschillende schakelaars had een groene en bruine ff omgewisseld de groene zit nu voor de bijrijderskant en ja hoor hij doet het, nog ff de rugbekleding los gehaald en krijg nu 12 volt op de stekker van het matje. Maar bestuurderskant helemaal niks wel zelfde waarde op mijn stekker die de stoel ingaat maar geen spanning op de stekker van het matje van de rug dus denk zelf aan draadbreuk of iets met het matje, of zou het nog een verkeerde schakelaar kunnen zijn????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vanavond de kabelboom voor de stoelverwarming ingebouwd. Gelukt!

 

 

 

 

 

Deels :(

 

Heb een een 'peuk' gaatje in de bijrijdersstoel :cry:

 

Ik baal echt enorm zeg!!! Zeer waarschijnlijk een zwak punt in de mat van de stoelverwarming waardoor er teveel hitte is ontstaan. Bestuurdersstoel doet het wel goed.

 

Vrolijk kerstfeest :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
He Maurice,

 

daar ben ik ook van overtuigd, anders had je het brandgaatje ook al gehad ;)

 

Het is even niet anders.... We gaan deze week nog de zitting open halen om te kijken of we het nog kunnen solderen.

 

Zag op Marktplaats volgens mij stoelhoezen met verwarming met hetzelfde motief staan, misschien iets om te overwegen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden