Ga naar inhoud
  • 0

trillen rond 1400/1500 rpm


Fopperr

Vraag

Sinds een paar dagen voel ik regelmatig en in verschillende versnellingen en op verschillende snelheden :wink: dat rond de 1400/1500 rpm mijn auto trilt. Vooral als ik de auto op dat moment op de zelfde snelheid houd. Dus 80km/h is iets van 1400rpm in de 6 ofzo? niet echt op gelet moet ik zeggen.

 

Ik ken deze trilling niet echt en het is behoorlijk hevig. Het trillen lijkt volgens mij een beetje op het te laag in toeren rijden. Dan trilt de auto ook weleens. Of een rotonde in de 3 nemen en dus te laag toerental er vanaf komen.

 

Iemand een suggestie? Ik heb ergens het vermoeden dat dit het 2M vliegwiel weleens kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik had dit trillen rond de 2000 toeren ik trilde bijna de stoel uit. (BKP)

Ben er mee bij Jos geweest en volgens hem was het de motor software.

Hier heeft Jeroen een verandering aan gedaan en het probleem is nu weg.

Dacht zelf ook aan een vliegwiel probleem maar dat bleek dus niet het geval te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij Foppe is het veel later pas opgekomen die trilling, dus aan de motorsoftware/tuning ligt het denk ik niet, we kunnen uiteraard wel proberen of het uit te programmeren is maar dan moeten verstuivers etc uitgesloten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De Wolf is zeker een optie als ik in de toekomst een andere koop... maar de A4 2.7tdi ook, de A6 2.7tdi ook. Evt de CC.... naja, je ziet het. K weet niet wat ik wil :D. Momenteel toch nog geen geld voor na de (te verwachten) miscalculatie van de kosten bij het kopen van een huis en de verbouwing :wink:. Maar goed, dat is niet erg, duurt alleen wat langer.

 

De passat heeft nu 170k gelopen en is verder nog prima. Ik rij tegenwoordig geen 50k meer, maar 25k per jaar. Kan in principe nog wel "ff" met de auto, alleen wil een man weleens wat anders hè....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden