Ga naar inhoud

Kleine vraagje


carakovac79

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ik ben sind donderdag eingenaar gewoorden van hele mooie passat variant 3c highline DSG6 170pk Uit 2007

Over gestapt van passat 3c 105pk'tjes

 

Mijn vraag is hoe zijn die motoren zijn ze betrouwbaar wel een beetje laat er voor om dat te vragen :embarassed:

Is er iets waar ik extra moet op letten

 

Al vast bedankt jongens :thanks::thanks:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar vind ik die motorcode

 

Voorin van je boekje, daar is er een sticker, ik denk dat er BMR staat, maar kijk toch maar voor de zekerheid of stuur mij je kenteken via PB, dan kan ik er ook nog achterkomen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat die probleem met verstiuivers allen modelen van 2005/06 haden

Zo is het mij verteld en dat vanaf 2007 geen probleem meer haden

 

Het hangt van je motorcode af.. vanaf 06/2008 (vanaf half 2008 is het ongeveer) heb je sowieso geen last meer van de verstuivers, die hebben Common Rail en die zijn goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Vw Passat 3C, vanaf half 2008, de motorcodes die beginnen met een C, dus bijvoorbeeld CBA , bij zulke motorcodes heb je Common Rail.

Hoe het met Audi zit weet ik niet.

 

Wie heeft je wijs gemaakt dat vanaf 2007 de problemen (met verstuivers) zijn opgelost dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Vw Passat 3C, vanaf half 2008, de motorcodes die beginnen met een C, dus bijvoorbeeld CBA , bij zulke motorcodes heb je Common Rail.

Hoe het met Audi zit weet ik niet.

 

Wie heeft je wijs gemaakt dat vanaf 2007 de problemen zijn opgelost dan?

 

Ene monteur.

 

Maar oky die code van mij valt dus mee

Moet allen vaker Wynn's Diesel Injetor Cleaner gebruiken

 

Om hoeveel km moet ik dat gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat me raden.. het is een monteur die amper verstand heeft over de 2.0tdi's...

 

Het valt eigenlijk best wel mee, maar jij moet wel af en toe een injector cleaner erin kiepen (anders kan het voorkomen dat je verstuivers ''vies'' worden en het dan begeven), om de hoeveel km je dat kan doen weet ik niet, zoveel verstand heb ik niet van auto's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedere PD170 heeft siemens verstuivers, en er zijn geen modeljaren welke `beter` zijn. Je mag alleen hopen dat alle verstuivers al een keer vervangen zijn.

Daarnaast zit je natuurlijk nog met het roetfilter en de balansassen. Dat zijn een beetje de standaard problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen de 170pk CR is dus de betere versie en dan moet je dus effe zoeken naar 1 van jonger dan 06/2008.

 

@Lucas

Zijn de (Siemens) verstuivers, die al is vervangen zijn, wel goed dan? (gemodificeerd en worden die niet ''vies''?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balansen zijn vanaf half 2006 oid vervangen naar tandwielen toch? Bmr heeft net zoveel pd problemen als de bkp en alle motoren waar deze Siemens pd's in zijn gebruikt. Geen verschil tussen vw, Audi oid.

 

Roetfilter kan problemen geven maar merk met mijn eigen auto vooral het ongemak van het regenereren van het roetfilter. Inhouden ed. Is niet erg maar rijdt niet zo fijn.

 

Is het btw geen fabel over die verstuiver reinigers? Het probleem zit toch niet in de pd zelf maar de elektronica ervan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedere PD170 heeft siemens verstuivers, en er zijn geen modeljaren welke `beter` zijn. Je mag alleen hopen dat alle verstuivers al een keer vervangen zijn.

Daarnaast zit je natuurlijk nog met het roetfilter en de balansassen. Dat zijn een beetje de standaard problemen.

 

 

ik heb nagevraagd bij vw dealer waar die onderhouden was

die zeggen dat in 2010 1 pompveestuiver vervangen is

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden