Ga naar inhoud
  • 0

RNS510 B, BX of H


PieterK

Vraag

Hallo mensen,

Vorige week is de RNS510 uit mijn auto gegapt.

Dat was een versie B, er is nu door de schade hersteller een versie H teruggeplaatst.

Nu begrijp ik via via dat de H eigenlijk alleen voor de nieuwere modellen (vanaf 2011 meen ik) is.

Volgens de dealer is hoogstens een BX mogelijk.

Dat zou te maken hebben met verschil in CAN-BUS protocollen.

Delen jullie die mening?

tks

Pieter

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Maar zoals ik al eerder noemde heeft jouw auto waarschijnlijk de goede gateway al.

Zoniet dan krijg je te maken met een lege accu.

Krijg je dit probleem niet dan hoef niets te doen.

Misschien dat Dre dit nog leest die kan je misschien nog beter van dienst zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er is met wagens van 2009 geen probleem met lege accu's... neem zeker de laatste versie. BX is een herstelde versie van VW... de G heeft betere hard- en software, en een grotere harde schijf.

Laat je niets wijsmaken over andere canbussytemen, want die zijn er niet...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

op de rns staat B versie, maar de software is een C versie.

misschien hierdoor nooit problemen. owja we hebben sommige dingen op de rns met vagcom ook uit gezet dat wat hij niet nodig heeft en dat hij gaat zoeken naar dingen dat hij niet sowieso niet kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de reacties mensen. Hoogst waarschijnlijk geen reden tot paniek dus :-).

Heb nog wel een andere vraag.

Moet de H versie nog apart (extra) worden aangemeld / inleren op de canbus?

Zijn een of twee functies (waaronder de fader) die het nu niet meer doen.

tks

Pieter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

code invoeren en hij werkt, maar ik zou wel een paar aanpassingen met vagcom uitschakelen die je niet nodig hebt, waarbij je rns niet naar die opties gaat zoeken die je auto niet heeft. zo kun je misschien voorkomen dat hij je accu gaat leegtrekken.

 

bij mij werkte hij na het inbouwen nog door nadat ik de sleutel eruit trok, hij was constant op zoek naar opties die de auto niet heeft, en gaf ook fout meldingen op vagcom. nu we een paar dingen eruit hebben gehaald zoekt hij er ook niet meer naar.

 

Groeten

Serow

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Doe er voor je eigen veiligheid ook een navilock in. Ik weet het het is jou auto en iedereen moet er afblijven maar het zit nu eenmaal anders in elkaar. Voor kom het op nieuw van eigenaar verwisselen van je RNS door een ,navilock. En NEE ik heb er geen aandelen in.

 

Grtz jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden