Ga naar inhoud
  • 0

Hoe klinkt hij? Passat 2.0 TDI


Yilmaz_05

Vraag

Heren, hoewel de monteur zegt dat mijn motor rare geluiden maakt omdat hij slijtage heeft wil ik ook graag jullie mening weten.. hoe klinkt hij volgens jullie? 240.000 is toch niks voor een dieseltje...?

 

andere passats klinken namelijk anders...

 

Passat 2.0 TDI 3C

Motor code: BKP

KM: 240.0000

bouwjaar: 2005

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Niet echt.. ze noemen hem ook wel : Bijzonder Kut Product.. zaken die veel voorkomen zijn, oliepomp( balansassen en as verhaal), tandempomp, brandstof opvoerpomp en natuurlijk de verstuivers.. hier zt 100% coulance op (7 jaar of 200.000 km). Zelf heb ik nog de oliesensor, motortoerentalsensor, vliegwiel en turbo gehad (laatste twee de nieuwe eigenaar).. er zijn betere motoren zullen we maar stellen (waarschijnlijk ook slechtere).. Over alle genoemde onderwerpen is genoeg op het forum te vinden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat zou zomaar kunnen.. maar er zitten mensen op dit forum die je dit beter kunnen vertellen dan ik.. Ik had daar geen last van, bij mij hoorde je het vliegwiel klapperen.. zou ook een van de geluiden kunnen zijn die je hoort, ik hoorde het zo niet, toen de monteur aangaf welke geluidje het was viel het kwartje..

 

Over die coulance kun je het hebben, die zal niet van 100% in eens 0% worden denk ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vind hel wel ver gaan om de auto weg te doen, de BKP heeft problemen met de pompverstuivers waar nu een redelijke coulance regeling voor is. Verder is hij hetzelfde als alle andere 3C Passats van 2005 tot rond 2008. Ze hebben veel problemen met tandenpomp, tankpomp, stuurslotmodule, handremschakelaar etc. Koop je nu een passat van die leeftijd dan zijn de meeste kinderziekten waarschijnlijk al verholpen en kun je er best nog veel plezier aan beleven. Belangrijk is dat je de onderhouds historie krijgt bij aanschaf.

 

V.w.b. Jouw huidige probleem: wat zegt die monteur dat er kapot is aan de motor?

 

Vind hetzelf lastig om een diagnose geven à.d.h.v. Een geluids fragment, zo te horen loopt ie rustig op alle 4 cilinders, ik hoor een lichte rammel, kan in het vliegwielhuis zitten of aan de andere zijde in een ketting van de oliepomp die rammelt, moet je wel weten of er een ketting of tandwielmodule inzit.

 

Als je echt twijfelt, neem een middag vrij en rij naar een specialist, bijv JB autoservice in Dieverbrug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij loopt volgens mij gewoon normaal, maar af en toe een kleine tikje.

 

Ik heb is na een BKP geluisterd met meer dan 300.000km erop, die liep een klein beetje luider dan die van ons, maar die had ook meer dan 2 keer zoveel kilometers erop staan, dan mag die natuurlijk wel wat luider klinken dan een auto met veel minder kilometers erop..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vind hel wel ver gaan om de auto weg te doen, de BKP heeft problemen met de pompverstuivers waar nu een redelijke coulance regeling voor is. Verder is hij hetzelfde als alle andere 3C Passats van 2005 tot rond 2008. Ze hebben veel problemen met tandenpomp, tankpomp, stuurslotmodule, handremschakelaar etc. Koop je nu een passat van die leeftijd dan zijn de meeste kinderziekten waarschijnlijk al verholpen en kun je er best nog veel plezier aan beleven. Belangrijk is dat je de onderhouds historie krijgt bij aanschaf.

 

V.w.b. Jouw huidige probleem: wat zegt die monteur dat er kapot is aan de motor?

 

Vind hetzelf lastig om een diagnose geven à.d.h.v. Een geluids fragment, zo te horen loopt ie rustig op alle 4 cilinders, ik hoor een lichte rammel, kan in het vliegwielhuis zitten of aan de andere zijde in een ketting van de oliepomp die rammelt, moet je wel weten of er een ketting of tandwielmodule inzit.

 

Als je echt twijfelt, neem een middag vrij en rij naar een specialist, bijv JB autoservice in Dieverbrug.

 

de pompverstuivers van deze auto zijn reeds vervangen.. hij is namelijk tot en met 215.000 door de dealer onderhouden dus ik denk dat de kinderziektes er wel uit zijn bij deze auto..

 

aan de vliegwielhuis zit ik namelijk nu ook te twijfelen.. want bij het laten opkomen van de kopeling merk dat de auto het een beetje moeilijk krijgt en trilt maar daarna gaat hij als een speer vandoor. zal dat iets te maken kunnen hebben met de vliegwiel?

 

de distributie riem en de hele mikmak is reeds vervangen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hij loopt volgens mij gewoon normaal, maar af en toe een kleine tikje.

 

Ik heb is na een BKP geluisterd met meer dan 300.000km erop, die liep een klein beetje luider dan die van ons, maar die had ook meer dan 2 keer zoveel kilometers erop staan, dan mag die natuurlijk wel wat luider klinken dan een auto met veel minder kilometers erop..

 

 

hej Ozzy,

 

jij hebt ook een BKP dus.. hoeveel KM heeft hij gelopen?

zoja kun je is een keer laten luisterren hoe die van jou klinkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij staat nu op bijna 174.000, klinkt nog steeds hetzelfde als toen we em kochten, 162.000.

 

Ik kan het is keer opnemen zodat je erna kan luisteren, alleen niet nu.. ben op vakantie en heb niet zo heel veel 3G data meer over.. :(

Maar die van jou, vind ik zelf, normaal klinken.. alleen dat ene tikje af en toe tussendoor, waardoor dat komt weet ik niet.

 

Hoeveel ervaring heeft jou monteur eigenlijk met Vw's? ga anders is langs bij een (andere) Vw specialist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het onderhoudsverhaal met nieuwe distributie en 4 pompverstuivers klinkt i.i.g positief. Wanneer je koppeling niet lekker voelt en de auto schokt bij langzaam rijden in zijn 2 of 3 en bij gas loslaten dan zou het een versleten 2massavliegwiel kunnen zijn. Wanneer ie nog nooit vervangen is dan kan ie met 240k makkelijk op zijn.

 

Ervaren monteur kan het je zo vertellen, weet effe niet eentje bij jouw in de buurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het onderhoudsverhaal met nieuwe distributie en 4 pompverstuivers klinkt i.i.g positief. Wanneer je koppeling niet lekker voelt en de auto schokt bij langzaam rijden in zijn 2 of 3 en bij gas loslaten dan zou het een versleten 2massavliegwiel kunnen zijn. Wanneer ie nog nooit vervangen is dan kan ie met 240k makkelijk op zijn.

 

Ervaren monteur kan het je zo vertellen, weet effe niet eentje bij jouw in de buurt.

 

 

ik heb dit alleen bij de eerste versnelling als ik de kopeling op laat komen... de auto trilt een beetje als je er wat gas bij geeft dan gaat hij weer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet hoe een defecte oliepomp klinkt, ik weet wel dat degene die mijn oude 3c 2.0 tdi gekocht heeft mede daardoor ongeveer 5000 euro onkosten heeft gehad (ook gescheurde kop en 2m vliegwiel).. de moeite om de laten checken.. gelijk vervangen door een pomp zonder die balansassen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heren,

 

een collega zegt net tegen mij dat de oliepomp herrie maakt.. kunnen jullie nog eens goed kijken en luisteren naar het videootje?

als zo een ding herrie maakt is dat denk ik niet zo gezond...

 

Oliepomp maakt geen herrie, zit ook veel olie in :D

Wat wel herrie kan maken is de ketting als er nog een kettingmodule in zit, wat eigenlijk bij alle BKP's moet gebeuren is rond de 200.000 km:

- carterpan verwijderen

- controleren of er een ketting of tandwielmodule inzit en aan de hand van de toestand besluiten wat te vervangen of om te bouwen.

- asje oliepomp vervangen

 

Met jouw video filmpje kan ik niks, degene die er wel iets mee kan moet denk een tdi tv show beginnen.....

 

Raad je aan om met je auto naar een specialist te gaan, vag techniek of JB in Dieverbrug, je weet nu niet wat de staat van je oliepomp is, we hebben net nog iemand op het forum gehad die met een BKP zijn oliepomp asje heeft rond gedraaid en nu met duizenden euro's schade zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden