Yilmaz_05 Geplaatst 2 augustus, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2012 Heren, hoewel de monteur zegt dat mijn motor rare geluiden maakt omdat hij slijtage heeft wil ik ook graag jullie mening weten.. hoe klinkt hij volgens jullie? 240.000 is toch niks voor een dieseltje...? andere passats klinken namelijk anders... Passat 2.0 TDI 3C Motor code: BKP KM: 240.0000 bouwjaar: 2005 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 TinusTG Geplaatst 2 augustus, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2012 240.000 voor een BKP.. die van mij had met 180.000 al big problems.. bedoel je het tikken? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Yilmaz_05 Geplaatst 2 augustus, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2012 ja dat ook hij klinkt gewoon anders.. is BKP geen goede motor dan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 TinusTG Geplaatst 2 augustus, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2012 Niet echt.. ze noemen hem ook wel : Bijzonder Kut Product.. zaken die veel voorkomen zijn, oliepomp( balansassen en as verhaal), tandempomp, brandstof opvoerpomp en natuurlijk de verstuivers.. hier zt 100% coulance op (7 jaar of 200.000 km). Zelf heb ik nog de oliesensor, motortoerentalsensor, vliegwiel en turbo gehad (laatste twee de nieuwe eigenaar).. er zijn betere motoren zullen we maar stellen (waarschijnlijk ook slechtere).. Over alle genoemde onderwerpen is genoeg op het forum te vinden.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Yilmaz_05 Geplaatst 2 augustus, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2012 ik heb tot nu toe de brandstof opvoerpomp vervangen.. en de auto staat op dit moment op 240.000 dus op die coulance heb ik geen recht meer? bij het oplaten komen van de kopelling trilt auto een beetje.. heeft dit iets te maken met de vliegwiel? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 TinusTG Geplaatst 2 augustus, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2012 Dat zou zomaar kunnen.. maar er zitten mensen op dit forum die je dit beter kunnen vertellen dan ik.. Ik had daar geen last van, bij mij hoorde je het vliegwiel klapperen.. zou ook een van de geluiden kunnen zijn die je hoort, ik hoorde het zo niet, toen de monteur aangaf welke geluidje het was viel het kwartje.. Over die coulance kun je het hebben, die zal niet van 100% in eens 0% worden denk ik.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Yilmaz_05 Geplaatst 2 augustus, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2012 oke duidelijk.. dus je zegt verkopen die boel...? je advies dan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 TinusTG Geplaatst 2 augustus, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2012 Naar JD of vagtechniek in nuenen gaan voor een goede analyse en advies.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 2 augustus, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2012 Vind hel wel ver gaan om de auto weg te doen, de BKP heeft problemen met de pompverstuivers waar nu een redelijke coulance regeling voor is. Verder is hij hetzelfde als alle andere 3C Passats van 2005 tot rond 2008. Ze hebben veel problemen met tandenpomp, tankpomp, stuurslotmodule, handremschakelaar etc. Koop je nu een passat van die leeftijd dan zijn de meeste kinderziekten waarschijnlijk al verholpen en kun je er best nog veel plezier aan beleven. Belangrijk is dat je de onderhouds historie krijgt bij aanschaf. V.w.b. Jouw huidige probleem: wat zegt die monteur dat er kapot is aan de motor? Vind hetzelf lastig om een diagnose geven à.d.h.v. Een geluids fragment, zo te horen loopt ie rustig op alle 4 cilinders, ik hoor een lichte rammel, kan in het vliegwielhuis zitten of aan de andere zijde in een ketting van de oliepomp die rammelt, moet je wel weten of er een ketting of tandwielmodule inzit. Als je echt twijfelt, neem een middag vrij en rij naar een specialist, bijv JB autoservice in Dieverbrug. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 2 augustus, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2012 Zie dat ie op 240.000 km staat, is de distributie riem vervangen? Anders moet ie nu bij deze km stand worden vervangen! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 TinusTG Geplaatst 2 augustus, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2012 en de dsg olie en filter ook.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 2 augustus, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2012 Hij loopt volgens mij gewoon normaal, maar af en toe een kleine tikje. Ik heb is na een BKP geluisterd met meer dan 300.000km erop, die liep een klein beetje luider dan die van ons, maar die had ook meer dan 2 keer zoveel kilometers erop staan, dan mag die natuurlijk wel wat luider klinken dan een auto met veel minder kilometers erop.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Yilmaz_05 Geplaatst 2 augustus, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2012 Vind hel wel ver gaan om de auto weg te doen, de BKP heeft problemen met de pompverstuivers waar nu een redelijke coulance regeling voor is. Verder is hij hetzelfde als alle andere 3C Passats van 2005 tot rond 2008. Ze hebben veel problemen met tandenpomp, tankpomp, stuurslotmodule, handremschakelaar etc. Koop je nu een passat van die leeftijd dan zijn de meeste kinderziekten waarschijnlijk al verholpen en kun je er best nog veel plezier aan beleven. Belangrijk is dat je de onderhouds historie krijgt bij aanschaf. V.w.b. Jouw huidige probleem: wat zegt die monteur dat er kapot is aan de motor? Vind hetzelf lastig om een diagnose geven à.d.h.v. Een geluids fragment, zo te horen loopt ie rustig op alle 4 cilinders, ik hoor een lichte rammel, kan in het vliegwielhuis zitten of aan de andere zijde in een ketting van de oliepomp die rammelt, moet je wel weten of er een ketting of tandwielmodule inzit. Als je echt twijfelt, neem een middag vrij en rij naar een specialist, bijv JB autoservice in Dieverbrug. de pompverstuivers van deze auto zijn reeds vervangen.. hij is namelijk tot en met 215.000 door de dealer onderhouden dus ik denk dat de kinderziektes er wel uit zijn bij deze auto.. aan de vliegwielhuis zit ik namelijk nu ook te twijfelen.. want bij het laten opkomen van de kopeling merk dat de auto het een beetje moeilijk krijgt en trilt maar daarna gaat hij als een speer vandoor. zal dat iets te maken kunnen hebben met de vliegwiel? de distributie riem en de hele mikmak is reeds vervangen.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Yilmaz_05 Geplaatst 2 augustus, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2012 Hij loopt volgens mij gewoon normaal, maar af en toe een kleine tikje. Ik heb is na een BKP geluisterd met meer dan 300.000km erop, die liep een klein beetje luider dan die van ons, maar die had ook meer dan 2 keer zoveel kilometers erop staan, dan mag die natuurlijk wel wat luider klinken dan een auto met veel minder kilometers erop.. hej Ozzy, jij hebt ook een BKP dus.. hoeveel KM heeft hij gelopen? zoja kun je is een keer laten luisterren hoe die van jou klinkt? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 2 augustus, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2012 Hij staat nu op bijna 174.000, klinkt nog steeds hetzelfde als toen we em kochten, 162.000. Ik kan het is keer opnemen zodat je erna kan luisteren, alleen niet nu.. ben op vakantie en heb niet zo heel veel 3G data meer over.. Maar die van jou, vind ik zelf, normaal klinken.. alleen dat ene tikje af en toe tussendoor, waardoor dat komt weet ik niet. Hoeveel ervaring heeft jou monteur eigenlijk met Vw's? ga anders is langs bij een (andere) Vw specialist. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Yilmaz_05 Geplaatst 2 augustus, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2012 hmm okee kennen jullie een goede vw specialist in de buurt van leiden/alphen aan den rijn? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 2 augustus, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2012 Het onderhoudsverhaal met nieuwe distributie en 4 pompverstuivers klinkt i.i.g positief. Wanneer je koppeling niet lekker voelt en de auto schokt bij langzaam rijden in zijn 2 of 3 en bij gas loslaten dan zou het een versleten 2massavliegwiel kunnen zijn. Wanneer ie nog nooit vervangen is dan kan ie met 240k makkelijk op zijn. Ervaren monteur kan het je zo vertellen, weet effe niet eentje bij jouw in de buurt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Yilmaz_05 Geplaatst 2 augustus, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2012 @ozzy hij zegt dat hij 8 jaar bij VW werkt.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Yilmaz_05 Geplaatst 2 augustus, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2012 Het onderhoudsverhaal met nieuwe distributie en 4 pompverstuivers klinkt i.i.g positief. Wanneer je koppeling niet lekker voelt en de auto schokt bij langzaam rijden in zijn 2 of 3 en bij gas loslaten dan zou het een versleten 2massavliegwiel kunnen zijn. Wanneer ie nog nooit vervangen is dan kan ie met 240k makkelijk op zijn. Ervaren monteur kan het je zo vertellen, weet effe niet eentje bij jouw in de buurt. ik heb dit alleen bij de eerste versnelling als ik de kopeling op laat komen... de auto trilt een beetje als je er wat gas bij geeft dan gaat hij weer... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 2 augustus, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2012 Zou me niet al te ongerust maken, versleten koppeling of 2m vliegwiel, kom je echt niet meteen mee stil te staan, gewoon binnenkort effe naar laten kijken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 2 augustus, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2012 En als je nou is wat gas geeft tijdens het op laten komen van de koppeling? trilt die dan ook? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Yilmaz_05 Geplaatst 2 augustus, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2012 jazeker... alsof hij moeite heeft om weg te rijden... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Yilmaz_05 Geplaatst 2 augustus, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 augustus, 2012 Zou me niet al te ongerust maken, versleten koppeling of 2m vliegwiel, kom je echt niet meteen mee stil te staan, gewoon binnenkort effe naar laten kijken. ik zal eens gaan als ik weer eens vrije tijd heb. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Yilmaz_05 Geplaatst 26 september, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 september, 2012 Heren, een collega zegt net tegen mij dat de oliepomp herrie maakt.. kunnen jullie nog eens goed kijken en luisteren naar het videootje? als zo een ding herrie maakt is dat denk ik niet zo gezond... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 TinusTG Geplaatst 26 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 26 september, 2012 Ik weet niet hoe een defecte oliepomp klinkt, ik weet wel dat degene die mijn oude 3c 2.0 tdi gekocht heeft mede daardoor ongeveer 5000 euro onkosten heeft gehad (ook gescheurde kop en 2m vliegwiel).. de moeite om de laten checken.. gelijk vervangen door een pomp zonder die balansassen.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 26 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 26 september, 2012 Heren, een collega zegt net tegen mij dat de oliepomp herrie maakt.. kunnen jullie nog eens goed kijken en luisteren naar het videootje? als zo een ding herrie maakt is dat denk ik niet zo gezond... Oliepomp maakt geen herrie, zit ook veel olie in Wat wel herrie kan maken is de ketting als er nog een kettingmodule in zit, wat eigenlijk bij alle BKP's moet gebeuren is rond de 200.000 km: - carterpan verwijderen - controleren of er een ketting of tandwielmodule inzit en aan de hand van de toestand besluiten wat te vervangen of om te bouwen. - asje oliepomp vervangen Met jouw video filmpje kan ik niks, degene die er wel iets mee kan moet denk een tdi tv show beginnen..... Raad je aan om met je auto naar een specialist te gaan, vag techniek of JB in Dieverbrug, je weet nu niet wat de staat van je oliepomp is, we hebben net nog iemand op het forum gehad die met een BKP zijn oliepomp asje heeft rond gedraaid en nu met duizenden euro's schade zit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Yilmaz_05
Heren, hoewel de monteur zegt dat mijn motor rare geluiden maakt omdat hij slijtage heeft wil ik ook graag jullie mening weten.. hoe klinkt hij volgens jullie? 240.000 is toch niks voor een dieseltje...?
andere passats klinken namelijk anders...
Passat 2.0 TDI 3C
Motor code: BKP
KM: 240.0000
bouwjaar: 2005
Link naar reactie
Delen op andere sites
28 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten