Ga naar inhoud
  • 0

vermogensverlies eerst lmm nu iets anders


Akfoppen

Vraag

nadat ik terug reed uit zeeland kwam ik erachter dat ik niet harder kon dan 170

eerst was het goed en had tot eergisteren geen last

ik had de opbrengst van de lmm uit gelezen gr/s met vagcom deze bleek niet hoog genoeg vandaar dat ik die uit voorzorg /reparatie heb vervangen. (1,5 week terug)

 

dus tot eergisteren geen problemen.

 

nou heb ik de eind trap versterker (ontstekingsmodule) vervangen maar nog geen ander resultaat

waarom? omdat ik vermoedde dat die kappot was omdat ik die los had gehaald zonder koelpasat te vernieuwen

maar inmiddels zit er een nieuwe op.

 

ik heb net naar de bougie kleur gekeken en kan geen verdacht beeld van ze krijgen allemaal het zelfde

ook de penbobines kan ik geen verschil meten 0,7 ohm k ohm of iets dergelijks het getal was bij alle 4: 0,7

 

waar kan dit nou problemen leveren....

 

iemand nog tips om uit te lezen?

 

p.s ik kan geen turbo druk uitlezen en ik heb pas toen het zo hard regende lekkage gehad bij de ecu daar is het naar beneden gestroomt langs de bedrading en ik heb ook de foutcode 01329

Address 46: Central Conv. Labels: 1J0-959-799.lbl

Control Module Part Number: 1J0 959 799 J

Component and/or Version: 0E Zentral-SG Komf.0001

Software Coding: 04096

Work Shop Code: WSC 00028

Additional Info: 1J1959801B 0E Tõrsteuerger. FS0022

Additional Info: 1J1959802C 0E Tõrsteuerger. BF0022

Additional Info: 1J4959811B 0E Tõrsteuerger. HL0022

Additional Info: 1J4959812B 0E Tõrsteuerger. HR0022

VCID: 458555277531

1 Fault Found:

 

01329 - Convenience System Data Bus in Emergency Mode

35-00 - -

 

1.8t 20v motorcode aeb

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik heb vandaag de carter ontluchtings klep los gehaald daar kwamen 3 kleine stukjes uit over de werking was ik ook niet echt te spreken maar dit zal wss niet het probleem zijn

 

ik heb ook gekeken naar de DV je zou deze kunnen testen (tip via internet ) ik heb er 1 van bosch die kan je indrukkken en dan moet je je vinger op het vacuum nippetlje houden en zou er aan je vinger gezogen moeten worden.......

 

niet dus

 

ik denk dat het vacuum gedeelte niet werkt

 

dit stond er ook bij als je geen druk heb is de dv klep kappot

 

is dit nou de reden dat ik maar 170 km per uur max haal?

plus het optrekken is kei langzaam

 

1 vacuum leiding van de n75 was lek wss door het schuren van leidingen is er en klein gaatje ontstaan

 

 

deze beetje kit eroverheen en tape en terug gemonteerd

de n75 hoor ik goed tikken en heb ik los gehaald en output test gedaan en er door heen geblazen deze wisselt netjes van kant

 

de auto rijd prima maar mist vermogen

wat ik nu gecheckt en verwisselt heb

 

 

nieuw lmm

nieuw onstekingsmodule op luchtfilterhuis

nieuw luchtfilter netjes gemonteerd

 

 

getest en bekeken

 

bougie niks raars..

penbobines niks kunnen vinden met multimeter

veel leidingen naa gekeken en 1 vaccuum slang gerepareert

geen foutcodes

ik heb het stangetje van de wastegate proberen te bewegen ///// hier zat geen beweging in

 

het probleem is ineens gekomen zou het dan toch de dv zijn ?

 

bij het gasklep huis die slang waar de turbo druk naar toe gaat die voel ik wel opgeblazen worden dus ik neem aan dat er daar wel erges druk is maar hoeveel...

 

 

toch heb ik het gevoel dat er iets met de turbo is omdat de auto voor de rest prima draait

en het kan aan mij leggen maar ik hoor ook geen fluit meer of nauwelijks.

 

alles hulp is welkom

mvg rico

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

80g is idd veel te weinig, is ca 100pk.

 

ik zou iig een turbodrukmeter kopen, dit is ideaal voor een AEB om iets met druk af te kunnen lezen.

Ik heb er zelf ook 1 liggen voor/tbv diagnose.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja ik snap er niks van ik heb wel het idee dat de Dv valve kappot is omdat ik de test van bosch heb gedaan en ik voelde geen vacuum mijn vader en ik zijn allebeij erover uit dat hij kappot moet zijn

 

 

verlies ik hierdoor turbodruk?

 

 

ik heb al een nieuwe lmm ....

heb ik dan ergens een lek of ? ik heb een output test gedaan en de n75 schakeld goed over ik heb er door heen geblazen links rechts links recht...

dus dat werkt prima

 

 

 

HELPPP:P

 

mvg Rico

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik hoor wel de turbo fluiten maar de boost blijft weg

 

de motor klinkt normaal behalve als ie flink warm is geweest dan hoor je hem tikken.

 

 

maar voor de rest is hij motorisch goed het probleem deed zich ineens voor. paardagen nadat ik lekkage heb gehad bij de vloermatten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou heb ik toenet de carterontluchting slangen na gekeken

 

die gaat van links beginnend bij die klep (die ik eraf geschroefd had en verwijder klein beetje heen en weer geschud had 3 kleine plastic dingetjes uit kwam)

die klep heeft te maken met het carteronluchting ik neem aan dat deze kappot is ? deze klep laat beide kanten lucht door en heeft een lichte veer)

 

 

enfin die is wss kappot

 

maar ik ben die slang verder gaan volgen,,,

gaat over op een buis/rails loopt verder helemaal naar de andere kant van het blok onder het inlaatsysteem en daar zit een t-stuk op 1 met een klep (die werkt) heb ik gestest) en de andere kant op de klein slangetje . de andere kant gaat naar de carter zelf en daar zie ik veel olie omheen liggen )

 

ik deed de motorkap open en zag dat er rookontwikkeling was

waarschijnlijk doordie olie die daar naast legt

 

hier is moeilijk bij te komen / mischien het hele inlaat gebeuren te verwijderen...

 

om te controleren of ie dicht is

 

nou zit ik dus aan een paar dingen te denken,

die olie klep in het begin op mijn lucht inlaat

en

naar mijn mening is dus de DIVERTER VALVE zoizo overleden omdat ik deze ook getest en op het kleine tuutje geen druk hielt toen ik de klep in drukte.

en na het los trekken van de waste gate slang naar de n75 merkte ik een flinke fluit op in de turbo hier heb ik niet lang mee gereden

omdat dit waarschijnlijk de turbo vol gas laat draaien.

ik vond hem toen ook wel beter trekken. kan illusie zijn maar ik vond hem naar mijn mening beter voorruit gaan ook onderin

ik verdenk ook iets met het carter ontluchting systeem omdat ik hier olie in de buurt van de aansluiting onder het inlaatspruitstuk zie. en daar rookontwikkeling vandaan komt.

 

het probleem dat ik minder power kreeg deed zich spontaan voor.

 

nieuw

 

lmm

eind versterker/onstekingsmodule (5/4pins op luchtfilterbehuizing)

 

getest met meetwaardes de lmm die te weinig lucht opbrengst had ( waarschijnlijk ergens een lek ? of mischien een dv of n75

bougies oke

bobines ok

 

motorisch waarschijnlijk goed maar dit is wss een probleem met het turbo Druk systeem

met de turbo is naar mijn mening niks mis

het gaat hier puur om de drukopbouw.

 

ik hoop hier een goede zet mee te krijgen en jullie voldoende geinformeerd te hebben.

ga weer even genieten van de vakantie ik ben radeloos....

 

mvg rico

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

lostrekken van de vacuumleiding van de wastegate zorgt er idd voor dat de wastegate dicht blijft zitten en de turbo max druk kan draaien(en zal draaien, zelfs overspeed kan als je doortrapt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou als sla je me dood,

nou rijd ik net na mijn vriendin toe,

 

rijd ik eens stevig door. doet alles het iig weer voor 80%

voor mijn gevoel doet hij het weer zoals vanouds. maar ik blijf met een paar rare dingen zitten...

 

ik bedenkt me eigen het volgende voormalig heb ik hier op dit forum ook al eens een log gemaakt over een vermoedelijke lmm die defect bleek te zijn , ik zou die 2 dagen (was na het weekend) ophalen en monteren.

maar toen ik in de omgeving tiel reed stopte ik trok ik de lmm sensor stekker eraf. en monteerde die daarna weer

(toen reed de auto ook al zoals ik vandaag beschreef (het gevoel van een 1.8 turboLOZE motor)

reed toen op een gegeven moment de a15 op en toen ik vol acceleerde op de snelweg kon ik weer rijden MET TURBO

 

daarna heb ik toch de lmm vervangen want die was besteld en afspraak is afspraak

 

daarna heb ik een tijdje gereden zonder klachten

 

nadat ik een lekkage heb gehad aan mijn interieur dit kwam door de ecu bak daarondeer zitten bladeren en rotzooi hier mee was ik te laat en is het via mijn voeten naar binnen gelopen toen regende het ook hard en heb toen niet volgas gereden...

 

en weet ook niet of ik toen klachten had maar toen ik terug reed naar huis eergisteren bleek ik merkbaar op de terugreis vermogen te missen. toen heb ik de eindversterker onstekingmodule vervangen

ook toen bleef die slecht rijden tot een half uur geleden

 

veel dingen na gekeken

 

en als laatste heb ik even zonder n75 slang gereden (de slang eraf die naar de wastegate liep)

 

toen vond ik hem wel beter rijden maar heb toen niet te enthousiast gejuicht)

 

nou zit alles weer op zn plek en nou reed ik net naar mijn vriendin en nou je raad het al,

net zoals in tiel INEENS doet alles het weer (het vermogen wat ik eerst ook had/ mischien niet de volle 100% maar wel wat ik eerst ook had toen ik de wagen koch)

 

 

wat kan er in vredesnaam zijn dat ineens de turbo in een flits kan doen uitvallen/weg vallen van de druk)

 

 

iets in de n75 richting? en dan mbt de stekkers?/draden? draadbreuk

 

dit probleem komt nu dus SPontaan en gaat spontaan weg..

 

ik heb de n75 klep getest met een output test ik hoorde hem klikken en hij sprong over van kant ik heb er op geblazen.

zit er een sensor in die kappot is? endaar door het systeem ineens uitvalt..

 

 

hierbij mijn update van de belevenis vandaag...

 

hopelijk kunnen jullie mijn helpen

 

mvg rico

 

alvast bedankt voor het mee denken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mischien een waste gate die hapert.

want toen ik de auto had bleek later de vacuumslang van de Dv niet aangesloten geweest te zijn. (op de dv zelf niet. wel aan het spruitstuk)

maar toen reed hij nog zoals gewoon.

 

kan het zijn dat als de vacuum slang gedurende langere periode niet aangesloten te zijn schade veroorzaakt aan de

 

 

n75 klep/sensor

 

of/en

 

de wastegate?

 

en kan het ook een DV zelf kappot maken.... (of kan het dunne slangetje er ook af klappen door EEn of andere druk(waarschijnlijk niet)

 

mvg rico

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zoals ik al heb gezegd.. koop even een turbodrukmeter, daar zit voldoende slang bij om even zo aan te sluiten en door het raam naar binnen te doen om te kijken of ie zn druk van ca 0,5B haalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik ga vandaag eerst de carter ventilatie bekijken

 

ik heb pas nog een flesje 1ltr olie gekocht van valvoline 5w30

 

en die is nou al leeg ik heb vanmorge gepeilt en toen stond die onder het minimum (iets) vandaar ook het lampje dat in de bocht ging branden

 

 

je woont 100km van mij vandaan... beetje lastig

 

maar als jij voor mij wil testen is dat geen probleem

 

dan kom ik graag naar je toe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

carterventilatie slang blijkt prececies zijn gescheurd op de bocht op het blok..

 

die slang is niet 100% flexibel en is gescheurd er zit een mantel in verwerkt.

 

 

je ziet het in eerste instantie niet/ je ziet wel olie naast die slang

waarschijnlijk hierdoor olie lekkage?

 

ik ga deze nieuw bestellen ,

 

maar ik zou graag willen weten hoe ik de mut er af krijg om bij die slang te komen...

ik heb namelijk ook injectors van g3 eronder zitten

 

help ... :idea::mrgreen:

 

mvg Rico

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

iik hebhem in middels eraf beetje lastig icm g3 maar het is gelukt nu wachten tot morgen

 

 

mijn verklaring voor het rare gedrag heb ik niet want zon slang is toch lek of niet?

 

of zou hij net voldoende hebben afgesloten

 

iig heb ik morgen de slang binnen

 

zou hierdoor het circuit niet volledig op druk hebben gestaan .

beter gezegd die scheur in het cartervenitlatieslang leid deZe tot vermogens verlies omdat ik druk uit het systeem verlies?

dus door dit lek meet de lmm een mindere waarde omdat de turbo niet volledig zijn werk kan doen...?

en als deze slang gemaakt is de druk weer netjes op bouwt en daarna wel 130g/s max toeren kan krijgen...

 

morgen het antwoord.....

 

 

mvg rico

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nu terug uit zeeland en voor de vakantie net gemaakt maar geen tijd om te reageren

 

HEt bleek toch het carterventilatie te zijn.

 

 

hierbij raad ik iedereen aan ,

 

lees eerst je auto uit (mits mogelijk) kijk wat voor foutcodes het zijn.

 

en ga daarna visueel aan de slag sommige dingen die kappot zijn kunnen rare klachten geven

 

en hiermee bedoel ik ook echt goed kijken er lopen slangen van links naar recht onder boven etc .

 

een gescheurde slang kun je bijna niet zien op een moelijke plaats.

zoals de carterventilatie bij mij dus.

 

DUSSSS!!! (net zoals ik) KIJK altijd je slangen GOED na soms zul je het een en ander moeten demonteren om het te kunnen zien.

 

als je niet weet of je slangen dicht zijn en je hebt vermogens verlies kan het op dat moment overal mee te maken hebben...

 

 

afijn,

 

bij mij was dus de carter ventilatie slang kappot precies in de bocht bij die lasnaad.

van uit het blok (waar die vast zit met een o-ring en een borgpen) naar het t-stuk

 

dit kun je overigens los bestellen 30/40 euro

 

allemaal bedankt......

 

p.s. meteen een nieuwe blow off gemonteerd.

 

niet van het merk forge split-r maar een andere die er ongeveer ook zo uit ziet .

 

werkt perfect.. blaast netjes af.

 

 

de oude die was vaccuum gedeelte van lek...

 

vandaar ook een enorm turbogat hier ook geen last meer van ;)

 

iemand uit eindhoven naaide mij een oor aan om er een te verkopen die er echt uit zag maar de veer had voor een vrachtwagen... toen naar nijmegen gereden kwam daar bij een hele vriendelijke Buitenlandse jongen van rond mijn leeftijd. die heeft mij perfect geholpen en geinstalleerd) voor 75 euro.

 

let dus op de veer druk en op het gedeelte dat afsluit (die neppe lijkt op een kogel)

een echte op een bredere klep dit kun je goed zien...

 

 

 

 

MVg en nog een fijne vakantie allemaal..!!! :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden