Ga naar inhoud
  • 0

achterruitwisser


lemmen996

Vraag

Afgelopen week ging spontaan het alarm af van mijn Passat TDI Station (bouwjaar 1998). De auto geopend en het alarm bleef stil. Bij het opnieuw sluiten bleef de binnenverlichting knipperen. E.e.a. bij de dealer laten uitlezen. De precieze oorzaak werd niet gevonden. Op advies het slot van de achterklep een paar keer handmatig verdraaid en het probleem lijkt verholpen. Omdat ik al langer problemen met de sproeier van de achterruit had werd lekkage van de sproeier vermoed. Gisteren de bekleding verwijderd en alles is droog. Nu kan ik meteen het sproeierprobleem aanpakken. Ik heb de ruitenwisserunit verwijderd en geopend. Een dun koperen buisje is afgebroken en dat verklaard waarom de sproeier van de achterruit meebeweegt. Op Markplaats heb ik 2 units gevonden, maar daarbij staat vermeld dat ze voor een Passat van 2000-2005 geschikt zijn. Passen die ook op mijn Passat (1998)? Ze lijken op mijn unit. Dat gebroken buisje zal wel niet te vervangen zijn, of wel? Zijn er vervangende units (dus niet origineel VAG) in de handel? Kortom, ieder advies/hulp is welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden