Ga naar inhoud

lemmen996

Members
  • Aantal items

    17
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over lemmen996

Profile Information

  • Plaats
    Weert

lemmen996's Achievements

0

Community reputatie

  1. Voor alle duidelijkheid. Bij het op contact zetten begonnen de ruitenwissers te wissen terwijl de hendel in de 0-stand stond. Volgens een monteur bij de VW-dealer zat het prbleem in de ruitenwissermotor. Vandaag een nieuw motortje aangekoppeld. Het motortje begint nu niet meer spontaan te draaien bij het op contact zetten. Probleem zat dus inderdaad in de motor zelf.
  2. Zojuist motortje afgeleverd door TNT Post (zou dinsdag al geleverd worden). Beter laat dan nooit. Motortje meteen aangesloten, op contact gezet en ja hoor er gebeurt niets. Probleem zat dus toch in de ruitenwissermotor. Morgen alles weer terug inbouwen.
  3. Motortje komt niet van de dealer, maar via Marktplaats. Bij de dealer kost een motor €200,00 plus. Bij een plaatselijke aotumaterialenhandel €150,00. Nu betaal ik rond de €90,00 inclusief verzendkosten voor een nieuwe motor. Overigens in Duitsland via Ebay zijn ze te koop voor €69,00. Had ik kunnen doen, maar dan moet ik te lang wachten. Overigens, indien nodig ga ik naar mijn VW-dealer om hulp bij problemen. Daar word ik altijd netjes geholpen en ze weten dat ik e.e.a. graag zelf oplos. Daar wordt nooit moeilijk over gedaan.
  4. Omdat dat het advies van de dealer is. Het motortje moet z'n 0 stand herkennen en dat doet het niet. En ja, ik moet toch ergens beginnen. Voor die handel moet ik het stuur demonteren en dus ook de airbag. Naderhand moet het airbaglampje weer ge- reset worden enz. . Ook op de Duitse forums wordt het motortje als de boosdoener aangewezen. Kortom, ik heb de gok genomen en een nieuw motortje besteld. Eigenwijs is ook wijs zegt men wel ooit. Morgen weet ik meer.
  5. Zojuist een motortje besteld. Vanochtend nog een sloopbedrijf gebeld om een tweedehands motor. Niet aan te komen omdat die dingen zo vaak kapot gaan. Volgens meerdere sloopbedrijven gaan die motortjes vaak stuk. Dus maar eerst kijken of het daar inderdaad aan ligt. Had graag eerst met een ander motortje geprobeerd of dat de oorzaak was. Nu de gok maar gewaagd. Ook de dealer gaf al aan dat het euvel hoogstwaarschijnlijk aan de ruitenwissermotor ligt. Morgenmiddag wordt het nieuwe motortje geleverd. Ik laat wel horen of dat inderdaad de boosdoener was. Ik hoop van wel. Gisteren het ruitenwissermechanisme uit elkaar gehaald, schoongemaakt en gesmeerd. Kan dat er ook weer een hele tijd tegen.
  6. Probleem ruitenwissermotor nog steeds niet opgelost. Inmiddels wel een adres gevonden waar ik een nieuwe motor kan kopen. Alleen kan ik de motor niet terugbrengen mocht de motor niet het probleem zijn. Het blijft een vreemd verhaal: auto starten en de ruitenwissers gaan aan. Die wissen dan zo'n 10 keer en stoppen ergens midden op de ruit. Overigens niet altijd op dezelfde plaats. De motor heb ik zonder mechaniek aangesloten en dan hoor en zie je duidelijk dat de motor even inhoudt en dan weer verder gaat. Het lijkt of de intervalstand herkend wordt terwijl de handel op stand 0/uit staat. Ik hoor dan ook het relais klikken. Waar zit in de Passat de intervalschakeling? In de motor of elders? Ondertussen hoop ik dat het motortje de boosdoener is. Dan ben ik met een klein uurtje sleutelen klaar.
  7. Sinds deze week definitief een probleem. Wanneer ik de auto op contact zet, beginnen de ruitenwissers te wissen met de handel in de 0 stand. Die wissers zouden dus niet mogen wissen. Nadat de ruitenwissers een tiental (of meer) keer gewist hebben, stopt de ruitenwissermotor en staan de wisbladen stil ergens midden op de voorruit. Vandaag heb ik het hele ruitenwissermechanisme verwijderd en het motortje losgekoppeld. Ik heb gekeken of de contacten de plaat raakten (koperen plaatje op het tandwiel van het aandrijfasje). Die lijken in orde. Inmiddels navraag gedaan naar de prijs van een nieuw motortje. Die zijn niet goedkoop (althans nieuwe niet) en ik weet niet zeker of het het motortje wel is. Eemaal gekocht kan ik dat motortje niet terugbrengen, daar ben ik nadrukkelijk voor gewaarschuwd. Vraag: wat kan het spontaan aangaan van de ruitenwissers veroorzaken? Zit dat in het motortje of zijn er mogelijk andere oorzaken. De intervalschakeling werkt normaal. De motor wist ook goed op stand 1 en 2. Alvast bedankt voor de hulp.
  8. Ben al geruime tijd op zoek naar de veroorzaker van een knokkend geluid bij mijn Passat Station TDI (bwj. 1998). Ik dacht dat het geluid uit de tank kwam. Vorige week was de tank bijna leeg. Vanuit kofferruimte tank geopend, maar daar zitten behalve de vlotter geen bewegende onderdelen. De schokbrekers zijn het ook niet. Door de auto heen en weer te bewegen kan ik het knakkend geluid niet reproduceren. Het geluid lijkt van rechtsachter te komen, vandaar mijn vermoeden dat het met de dieseltank te maken had. Iemand op het forum die dit geluid herkend en weet waar het door veroorzaakt wordt?
  9. Afgelopen week ging spontaan het alarm af van mijn Passat TDI Station (bouwjaar 1998). De auto geopend en het alarm bleef stil. Bij het opnieuw sluiten bleef de binnenverlichting knipperen. E.e.a. bij de dealer laten uitlezen. De precieze oorzaak werd niet gevonden. Op advies het slot van de achterklep een paar keer handmatig verdraaid en het probleem lijkt verholpen. Omdat ik al langer problemen met de sproeier van de achterruit had werd lekkage van de sproeier vermoed. Gisteren de bekleding verwijderd en alles is droog. Nu kan ik meteen het sproeierprobleem aanpakken. Ik heb de ruitenwisserunit verwijderd en geopend. Een dun koperen buisje is afgebroken en dat verklaard waarom de sproeier van de achterruit meebeweegt. Op Markplaats heb ik 2 units gevonden, maar daarbij staat vermeld dat ze voor een Passat van 2000-2005 geschikt zijn. Passen die ook op mijn Passat (1998)? Ze lijken op mijn unit. Dat gebroken buisje zal wel niet te vervangen zijn, of wel? Zijn er vervangende units (dus niet origineel VAG) in de handel? Kortom, ieder advies/hulp is welkom.
  10. Goedemorgen, Mijn ruitenwissermotor 'spookt'. Sinds een paar dagen gaan de ruitenwiisers niet meer normaal uit. De ruitenwissers gaan zo'n 5 keer op en neer bij het uitzetten van de wissers. Vandaag bleven ze ook midden op de ruit staan. Waar zit het probleem? Iemand een idee? Ik rij een TDI uit 1998.
  11. Hallo Dre, Bedankt voor je antwoord. Het is een passat TDI uit 1998. Of daar een printplaatje op het slot zit, weet ik niet. Heb jaren geleden problemen gehad met het afsluiten van de auto. Het slot van de linker voordeur is toen vervangen. Ik heb toen nooit een printplaatje gezien. Gr. lemmen996
  12. Gisteren zag ik dat de binnenverlichting niet meer aangaat bij het openen van de deur rechtsvoor. Wanneer de drie andere deuren geopend worden, gaat de binnenverlichting wel branden. Iemand een idee waar ik het euvel zoeken moet. Alvast bedankt voor de info.
  13. Goedenavond, Sinds enkele weken hoor ik rechtsachter een knokkend/knakkend geluid. De auto (Passat Variant TDI 1998) heeft op de brug gestaan, er is naar de lagers gekeken en naar de ophanging. Niets te vinden. Zelf denk ik dat het misschien door iets (dieselpomp) in de tank wordt veroorzaakt. Iemand een idee. De auto heeft 280.000 km gelopen. Alvast bedankt voor informatie. Gr. lemmen996
  14. Hallo, Geen zware slijtageplekken in stoelen. deze week wordt de zaak doorgemeten. Ben benieuwd. Bij VW al nagevraagd wat nieuwe verwarmingselementen gaan kosten. Mochten alle elementen defect zijn mag ik 4 x €95,00 aftikken. Ik weet niet of ik er dat voor over heb. Al die jaren nooit de verwarming gebruikt en nou met het koude weer kom ik erachter dat de verwarming het niet meer doet. Gr. lemmen996
  15. Hallo, Meteen nog vraag. Mijn afstandsbediening doet het erg slecht. Opvallend is ook dat de batterij erg snel leeg is. Soms doet ie het helemaal nie meer. Wanneer ik de afstandsbediening dan open en het batterijtje wat verdraai, doet de afstandsbediening het weer. Soms lang, soms maar heel kort. Enig idee wat er mis kan zijn. Transponder 'gewoon' versleten? Kan zo'n ding überhaupt verslijten? Hij is al minstens 1 keer vervangen, misschien zelfs twee keer. Auto (Passat TDi uit '98) heeft ±280.000 km gelopen. Gr. Lemmen996
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden