Ga naar inhoud
  • 0

lager of homokineet.


TDI passat TDI

Vraag

Hallo,

 

Ik heb de laatste tijd een zingend zoemend geluid tijdens het rijden vooral met wat hogere snelheden (erg irri).

Nou heb ik laatst mijn hoezen van mijn homokineet vervangen (links en rechts) aan de wielzijde.

Nou was de hoes van de homokineet aan de bestuurderskant gescheurd en aan bijrijders kant niet.

Nou is dat zoemende geluid goed hoorbaar aan de bestuurderskant (dus de kant die gescheurd was) zou er dan toch misschien vuil hebben gezeten in de homokineet dat hij nu beschadigd is of is dit echt het geluid van een kapot wiellager?

Ik heb hem laatst nog ff op een bokje gegooid, en ff goed aan mijn wiel getrokken en gedraaid maar er was niks merkwaardigs te horen, nou las ik ook dat iedereen zijn remklauw eraf haalt voordat hij aan ze wiel gaat voelen of de lager versleten is (op youtube veel voorbeelden van kapotte wiellagers) maar ik kan mijn hier niet in vinden...

hebben jullie de zelfde ervaring gehad of heeft er iemand al een idee wat het kan zijn.

Hoe kom ik erachter of het toch misschien mijn homokineet is want dit is misschien toch het meest aangrijpende omdat ik laatst mijn hoes heb vervangen...

 

MvG, Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden