Ga naar inhoud
  • 0

Deurhendel aan binnenkant is afgebroken


VWpassat2002

Vraag

Ik wilde het bestuurdersportier van binnenuit openen en daarbij is de hendel afgebroken. :x Die kan ik nu veel verder naar binnen trekken dan voorheen. Kan nu alleen nog uitstappen als ik eerst mijn raam te open en het portier van buitenaf met de deurgreep open.

 

Kan ik alleen de hendel vervangen, en zo ja hoe?? Of moet het complete slot vernieuwd worden??

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Heb je chrome hendel afgebroken?

volgens heb ik nog deur hendel liggen voor je

 

Nee, de chromen hendel zit nog in het portier. Maar de hendel is losgebroken van het binnenwerk. Weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven :wink:

Kan dus het portier van binnenuit niet meer ontgrendelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb precies het omgekeerde... kan de deur van buitenaf niet meer open krijgen! Moet eerst de ramen omlaag doen en hem dan van binnenuit openen :P Zwaaaaaar shit!!! Ik zie op jouw laatste foto Fai, dat je dat tweede deurpaneel er ook af hebt gekregen. Bij mijn 3c lukte dat alleen niet, zit je raam daar nog aan vast? en je slot?

 

Iemand misschien voor een 3c een how-to van hoe je dat paneel los krijgt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Fai,

 

ik heb de links bekeken. Klopt het dat ik alleen de binnenbekleding los hoef te maken als de kabel is losgeschoten bij de "deurklink" aan de binnenkant?

 

En als de kabel gebroken is, moet dus de metalen binnenplaat er ook af, omdat de kabel daar doorheen loopt?? Is dat een klus voor een beginner? En lukt dat alleen of heb je daar hulp bij nodig in verband met het gewicht van die binnenplaat, of zit de zijruit daar niet aan vast??

 

Hoe zit het met de kabels in het portier (spiegel, voor- en achterramen e.d.). Kan ik die kapot trekken als ik de binnenste en/of de buitenste plaat eraf haal of zijn die lang genoeg???

 

Veel vragen. Mijn buurman zou het voor me doen, maar die is nogal druk. Denk dus dat ik het zelf moet gaan proberen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren,

 

wie heeft ervaring met het terugplaatsen van de (buiten) deurhendel (rechts achter, variant 3C 2005)? Binnenplaat met slot zit op zijn plek, alleen het monteren van de deurhendel gaat verrekte lastig.

Ik kan de greep vanaf buiten prima in het slot steken maar dan krijg ik de kunststof pal/haak van de greep (aan de kant die in en uit beweegt) niet achter het metalen mechanisme in het slot gehaakt.

 

Iemand tips!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden