Ga naar inhoud
  • 0

xenon knippert af en toe?


Insane J

Vraag

Tsja, nieuwe auto = nieuwe problemen 8-) Zo zijn er altijd een aantal dingen die je de eerste weken komen op te vallen en die je even netjes moet maken.

 

Zo ook dit, ik merk dat af en toe mijn linker koplamp, xenon, knippert/niet werkt. Ik heb wel xenon koplampen maar geen origineel xenon licht. Het zijn Pilot xenon lampen die erin zitten. Ik heb er verder ook geen verstand van maar ik zie een hoop stekkers e.d. lopen.

 

Soms start ik de auto en springt de ene kant niet aan. Dan na een paar drempels ofzo ineens wel. Soms branden beide lampen gewoon goed maar dan valt de linker lamp 1 miliseconde uit en zie je even een soort flikkering...

 

Is dit een versleten lamp? of maakt hij gewoon ergens niet goed contact en moet ik alle stekkers aan de linkerkant even in"spritzen" met wd40/contactspray?

 

thnx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

je zou die lichten aan kunnen zetten en eens met de stekkers enz bewegen ( als je eraan kan ), de stekkers allemaal eens loshalen en nakijken op oxidatie en weer goed in elkaar duwen. Het kan ook zijn dat je gewoon een slecht lampje hebt natuurlijk, maar da zou me sterk lijken aangezien jouw xenon setje het 3dubbele ofzo van het mijne kost :lol:

 

Eventueel even contact opnemen met Guyke !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij ligt het probleem aan de stekker die je op de ballast klikt, er is een beetje speling op de kabeltjes gekomen die de stekker ingaan, als m'n lamp niet werkt moet ik eens aan die kabeltjes wiebelen en dan doet ie het weer een week ofzo, binnenkort maar eens proberen te fixen :lol:

 

Maar het kan natuurlijk ook gewoon aan de ballast zelf ofzo liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb de belasten gewisseld en toen knipperde inderdaad de andere kant. Ligt dus aan de balast maar ik zie ook een klein kleurverschil tussen beide kanten. Heb eens geïnformeerd naar een nieuw setje en die zijn dusdanig goedkoop dat ik wel gewoon een nieuwe set haal...

 

Weet iemand precies wat voor lampen erin gaan in onze passats? 3c van okt 2005... h7?

 

Bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had je 5000K aangeraden, die is gewoon wit, 6000K heeft klein beetje blauwe gloed, maarja sommigen vinden dat weer mooi he :mrgreen:

 

4300K heb ik nu ook, vind het te gelig van dichtbij.

Na de vakantie ga ik effe kijken of ik een setje Osram Xenarc Cool Blue Intense D1S 5000K op de kop kan tikken, kost me wel ongeveer 180 eu.. (Ebay duitsland)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden