Ga naar inhoud
  • 0

tocht aan de rechter deur


PassatRoger

Vraag

he mensen

 

ik heb een klein probleempje bij mijn 3bg uit 2001.

op de snelweg hoor en voel ik het tochten, het komt bij de rechtse deur vandaan.

eerst dacht ik dat het raam niet goed dicht ging, maar daar ligt het niet aan.

ik heb de deur open gedaan en even naar de rubber gekeken, deze is niet beschadigd.

ik vraag me af of dit een kwaaltje is en of er meer mensen last vab hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

is alweer een tijdje geleden maar ik heb dit even nader onderzocht...

als de deur gesloten is staat hij precies gelijk met de achterdeur, het is niet zo dat de passagiersdeur niet vlak op de rest van het plaatwerk aan sluit.

niet erg duidelijk maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

de deur sluit prima en is dus niks mis mee.

maar...

de bovenkant van de deur is iets ontzet.

daar bedoel ik mee dat de achterste stijl iets naar buiten geplooid is.

net alsof er iets tussen gezeten heeft terwijl iemand de deur dich heeft gegooid.

ik heb een kleine test gedaan...

ik heb aan de binnenkant van het raam helemaal bovenaan een grote zuignap met handvat gezet.

toen ben ik gaan rijden en als ik minimaal aan het handvat trek stopt het suizen direct!

zou het verstandig zijn om de stijlen iets naar binnen proberen te buigen? of zou ik dit beter niet proberen.

ik dacht zelf aan het raam naar beneden zodat het niet kan breken, deur open en een blokje hout er tussen met wat doekjes tegen lak beschadigingen.

en dan heel lichtjes tegen de stijl duwen en meten zodat hij een paar milimeter naar binnen staat.

 

hoe zouden jullie dit oplossen? ik heb ook al gedacht aan een andere deur maar vind dat wat ver gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

opgelost!!

 

zoals ik al zei heb ik een houten blokje tussen de deur gezet en gemeten hoever de punt bovenaan de deur van het dak verwijderd was.

vervolgens heb ik voorzichtig tegen de punt van de raamstijlen geduwd zodanig dat deze 3 milimeter naar binnen gebogen is.

deur dichtgedaan en gaan rijden...

 

en het suizen is weg!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

had ik inderdaad ook aan gedacht maar was bang dat ik hem te ver zou buigen, dus met een rolmeter en heel lichtjes duwen.

eerst 1 milimeter, was te weinig dus nog eens duwen... 1,5 mm, te weinig dus nog eens... 2,5mm, hmm eens proberen...

suizen was weg. deur weer open blokje er weer tussen en nog 0,5mm verder geduwd en toen vond ik het goed geweest :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden