Ga naar inhoud
  • 0

Hoe vies brandstoffilter bij tandempomp defect?


TinusTG

Vraag

Heeft er iemand een foto van een brandstoffilter van een passie waarvan de tandempomp kapot is? Mijn filter ziet na 5000 km zwart, ik kan hier en daar nog wel de kleur van de filter zien (heel klein beetje). Ik zit er aan te denken om de pomp te laten vervangen.. hoe vis kan een filter zijn zonder dat ik me zorgen hoef te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Maak je niet al teveel zorgen, dacht ik in het begin ook maar zwart is vrij normaal bij de 2.0 TDI, zie:

 

viewtopic.php?f=185&t=41139

 

Wat je wel moet doen is controleren of je oliepeil niet te hoog is doordat er diesel in de olie komt, vwb het filter: die van mij is met een nieuwe tandempomp na 10.000 km ook weer zwart, zit in het systeem. Bij mij is 2 jaar geleden vrijwel zeker de tandempomp onnodig vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo zag mij olie filter er na 30.000 km ook uit.. nu veel minder erg.. Ik heb wel erg veel moeite mijn olie te peilen.. ik zie er geen fuck van..

Ik ga hem donderdag naar de dealer brengen.. mogen zij ff kijken.. mijn passie houdt heeeel af en toe een beetje in, en het lijkt dan of hij wil gaan stotteren.. doet hij net niet.. Daarom dacht ik aan de tandempomp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zo zag mij olie filter er na 30.000 km ook uit.. nu veel minder erg.. Ik heb wel erg veel moeite mijn olie te peilen.. ik zie er geen fuck van..

Ik ga hem donderdag naar de dealer brengen.. mogen zij ff kijken.. mijn passie houdt heeeel af en toe een beetje in, en het lijkt dan of hij wil gaan stotteren.. doet hij net niet.. Daarom dacht ik aan de tandempomp.

 

- Peilstok is best wel lastig af te lezen: wat je kunt doen is de peilstok aan de onderzijde goed schoonmaken met wasbenzine en wit of grijs spuiten met een busje verf van de Action of zo, is ie echt beter af te lezen. Daarnaast moet je hem peilen als je hem hebt afgezet als ie goed warm is na +/- 5 minuten, wacht je tot de volgende ochtend dan is het het oliefilter leeg gelopen en heb je weer een ander niveau verschil.

- Vwb het inhouden: doet hij dit als de tank meer dan half leeg is? zo, ja dan denk ik aan een (bijna) defecte brandstofopvoerpomp.

Wat anders nog overblijft is een gescheurde/ lekkende slang van het turbo inlaat circuit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Filter wordt altijd zwart door de brandstof retour.

Gewoon kijken of er op de diesel een olie spoor ligt. Indien niet dan is je tandempomp in orde.

Beetje inhouden kan ook zijn dat hij je roetfilter aan het regenereren .

 

BKP heeft geen roetfilter

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden