Ga naar inhoud
  • 0

Rns510 upgrade naar 4020


dim70

Vraag

Goedemorgen,

 

Ik heb gisteren mijn rns510 een upgrade gegeven naar fw4020, dit liep allemaal soepeltjes!

Wat ik wel merk is dat de navigatie mappen er uit zijn en dat de dvd telkens in de rns moet zitten wil ik kunnen navigeren.

De mappen worden niet meer opgeslagen, hier wordt ook niet meer om gevraagd!

 

Iemand een idee wat er aan de hand is, moet ik de HD formatteren misschien?

 

Er schijnt nu ook Nederlandse spraakbesturing in te zitten, hoe bedien ik deze normaliter?

Als ik het sterretje indruk op het stuur hoor ik nog steeds een Engelse stem voor de telefoonbediening ook al staat het spraakmenu op Nederlands???

 

PS: Heb c model can gateway, accu was niet leeg vanochtend. Zou er een aanpassing zijn gedaan in de nieuwe firmware waarmee het battery drain verhaal is verholpen?

 

UPDATE: HD is volledig gewist en kaart is inmiddels wel weer geinstalleerd, rest van de vragen staan nog!!

 

Groetjes Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Dre ,

 

Ik krijg engelse spraakbesturing voor de telefoon als ik het sterretje op het stuur in toets.

Als ik dan bijvoorbeeld "dial number" uitspreek dan kan ik daarna een nummer in het engels in spreken!

Ik heb de originele microfoon ingebouwd dus alles werkt volgens mij zoals het hoort.

Dacht dat met de upgrade je de rns ook volledig spraak gestuurd kon krijgen?

 

Is de functie van de ster toets op het stuur in te stellen?

 

Groetjes Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan de ster op het stuur instellen als 'mute'

 

Je krijgt geen spraakbesturing op je RNS als je microfoon niet aan je RNS gekoppeld zit...

Als dat het gebeurd is kan je de spraakbesturing van je telefoon op 'extern' zetten, en heb je ook nederlands spraakbesturing voor je telefoon, die wordt dan uit de RNS aangestuurd...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Microfoon zit er op de rns dus dat gaat goed.

Dacht alleen dat die mevrouw die gaat spreken als je het sterretje in drukt Nederlands zou praten na de update?

 

Greetz..

 

PS: zoek nog een premium module 1Z0 035 729b, nog ideeën?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat gebeurt er als je op het microfoontje op de RNS drukt?

Staat spraakbesturing geactiveerd op de RNS?

 

Heb laatst zo'n module aangekocht... spijtig genoeg defect!

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eureka!!

 

Dat is m, heb met het indrukken van die toets gewoon Nederlandse spraak besturing!

Was in de veronderstelling dat de ster toets op het stuur dit zou activeren dus..

 

Kan die ster toets nog anders geprogrammeerd worden misschien zodat ik dezelfde functie op het stuur kan krijgen??

 

Thanks André. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik even in mag breken in dit topic, Als ik op het sterretje druk op mijn RNS zecht die mevrouw ( in het nederlands ) dat ik een commando in moet spreken, maar als ik dit doe gebeurt er niks. Moet ik op de rns nog wat instellen, of moet ik nog een paar draden trekken zoals ik gelezen had in een ander topic???. Ik heb wel hands free in de auto van VW uit met de touch adapter en dat werkt prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe doe je dat precies, ik meende dat je 2 draden van je telefoon module onder de passagiers stoel naar de rns moest bedraden??? zo ja welke zijn dat ??

Er moet nog een topic zijn met dit probleem, maar kon het niet vinden. Alvast bedankt voor de info.

 

grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De microfoonkabel uit de 54 polige stekker van de module halen (pin 11 - wit - mic + en pin 12 - zwart - mic -), deze kabels verbinden met de RNS zwart komt aan de groene stekker in de RNS (mic in) pin 1, wit aan pin 7. Een nieuwe kabel van de RNS naar de telefoonmodule leggen : van pin 4 (zwart - mic out -) naar telefoonmodule 54 pol. stekker pin 12, pin 9 (wit - mic out +) naar tel. module pin 11.

 

Om aan te sluiten aan de RNS heb je 2 x 000 979 009 E nodig, om aan te sluiten aan de tel. modulke heb je 1 x 000 979 010 E nodig. Als nieuwe kabel gebruik je een afgeschermde audio kabel (coax), waarvan je de middenader als + gebruikt en de afscherming als -.

 

Als alles goed aangesloten is kan je genieten van je spraakbesturing. Succes!

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, dat zijn die gele kabeltjes van VW, met het pinnetje aangeknepen dat je nodig hebt om in de stekker te prikken. Dus afknippen en aan de coax solderen zoals je zegt.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De microfoonkabel uit de 54 polige stekker van de module halen (pin 11 - wit - mic + en pin 12 - zwart - mic -), deze kabels verbinden met de RNS zwart komt aan de groene stekker in de RNS (mic in) pin 1, wit aan pin 7. Een nieuwe kabel van de RNS naar de telefoonmodule leggen : van pin 4 (zwart - mic out -) naar telefoonmodule 54 pol. stekker pin 12, pin 9 (wit - mic out +) naar tel. module pin 11.

 

Om aan te sluiten aan de RNS heb je 2 x 000 979 009 E nodig, om aan te sluiten aan de tel. modulke heb je 1 x 000 979 010 E nodig. Als nieuwe kabel gebruik je een afgeschermde audio kabel (coax), waarvan je de middenader als + gebruikt en de afscherming als -.

 

Als alles goed aangesloten is kan je genieten van je spraakbesturing. Succes!

 

grtz, dre

 

Net Alles netjes aangesloten en ja hoor de dame luisterd nu naar me. Moet alleen nog even oefenen dat die dame ook precies doet wat ik wil. en nog alles in het nederlands ook. Bedankt Dreke ( Andre ) voor de voor al de info.

 

grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De microfoonkabel uit de 54 polige stekker van de module halen (pin 11 - wit - mic + en pin 12 - zwart - mic -), deze kabels verbinden met de RNS zwart komt aan de groene stekker in de RNS (mic in) pin 1, wit aan pin 7. Een nieuwe kabel van de RNS naar de telefoonmodule leggen : van pin 4 (zwart - mic out -) naar telefoonmodule 54 pol. stekker pin 12, pin 9 (wit - mic out +) naar tel. module pin 11.

Om aan te sluiten aan de RNS heb je 2 x 000 979 009 E nodig, om aan te sluiten aan de tel. modulke heb je 1 x 000 979 010 E nodig. Als nieuwe kabel gebruik je een afgeschermde audio kabel (coax), waarvan je de middenader als + gebruikt en de afscherming als -

Ik heb geen microfoontje op de RNS maar wel een speaker. Zou spraak besturing bij mij ook werken als ik deze aanpassing doe ???

rnsu.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij zit er op die plek een sterretje op de knop, en als ik daar op druk komt de spraak besturing in actie. Heb wel een af fabriek hands free in de auto, met ingebouwde microfoon. Druk er eens op en kijk wat er gebeurt. Ligt mischien ook welke uitvoering je heb qua software. Ik heb een h versie met software 3970. Heb ook nog het geluk dat met een gateway C m`n acu niet leeg loopt.

 

grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vanochtend nog een keer goed gekeken hoe de RNS bij mij werkt.

Als ik op de knop op het stuur druk krijg ik een engelse spraakbesturing. Als ik dan bijvoorbeeld "dial number" zeg dan kan ik daarna een nummer in het engels inspreken. Ik denk dat de microfoon aangesloten is ???

Maar als ik op de knop op de RNS druk krijg ik een melding dat ik geen route heb.

Is het nodig in mij geval om de aansluiting aan te passen of moet ik alleen coderen ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De knop op je stuur werkt blijkbaar alleen voor telefoon (welke in het engels is) heb ik vandaag gemerkt. Het is me niet gelukt de toets te gebruiken voor de radio.

Als je de spraakbesturing op je radio wil gebruiken moet je deze coderen, en je moet je miocrofoon doorlussen over de RNS zoals hogerop beschreven...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden